AUTOpro
Generale

Multitalentatul Mercedes-Benz GLA

Constructorul german de automobile, Mercedes-Benz, a dezvăluit un nou model. Acesta poartă numele de GLA, iar printre caracteristicile sale se remarcă design-ul impunător și gama de motorizări.

Noul model Mercedes-Benz GLA prezintă un design îndrăzneț și avangardist. Dimensiunile noului SUV german măsoară 4417 mm în lungime, 1804 mm în lățime și 1494 mm în înălțime. Mașina este primul model al nemților din Stuttgart care va fi disponibil opțional cu noua generație a sistemului de tracțiune integrală 4MATIC, cu distribuție complet variabilă a cuplului.

La interior, GLA oferă un spațiu generos pentru portbagaj. Astfel, volumul acestuia măsoară 421 litri în volum, respectiv 836 litri cu bancheta spate rabatată.

Motorizări dinamice

Gama de motorizări a noului SUV de la Mercedes Benz cuprinde propulsorul pe benzină de 1.6 litri de 156 CP ce va echipa versiunea GLA 200 și motorul pe benzină de 2.0 litri de 211 CP ce se va regăsi sub capota lui GLA 250. Ca opțiuni diesel, clienții Mercedes Benz pot opta pentru motorul de 2.2 litri ce furnizează 136 CP și un cuplu maxim de 300 Nm. Acest propulsor va fi disponibil pentru versiunea GLA 200 CDI, nivelul emisiilor de CO2 coborând până la 114 g/km. Modelul GLA 220 CDI, în schimb, are sub capotă același motor diesel de 2.2 litri, dar dezvoltă 170 CP și 350 Nm.

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC (X156) 2013

Noul GLA ridică standardele consumului de carburant pentru segmentul din care face parte oferind un consum de doar 4.3 litri/100 km. Acest lucru se datorează în primul rând noilor motoare cu 4 cilindri în linie, supraalimentat și cu injecție directă, precum  și datorită noului sistem ECO start/stop disponibil ca opțiune standard.

Mai mult, Mercedes Benz GLA 250 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.1 secunde. În timp ce viteza maximă este de 235 km/h, iar consumul mixt de 7.1 l/100 km. Transmisia oferită variază între o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și o variantă automată 7G-DCT dual clutch.

Șasiul prezintă un ax frontal McPherson și o suspensie spate multilink independentă. În comparație cu sistemele convenționale, direcția power steering electromecanică oferă un feedback mai bun șoferului și ajută în mod considerabil la eficiența generală a lui Mercedes Benz GLA. Astfel, servo asistența pentru direcție solicită energie doar în cazul în care este acționată.

De asemenea, permite utilizarea unor diverse funcții de asistență pentru direcție care sunt inițiate de către unitatea de control ESP. Acestea includ contravirarea când mașina supravirează, corecții de direcție atunci când frânarea se efectuează pe suprafețe cu diferite niveluri de aderență, reducând efectele unei tracțiuni frontale asupra volanului și compensează față de forța vânturilor laterale și a denivelărilor din asfalt.

Asistență rutieră de top

Sistemul de tracțiune 4MATIC de ultimă generație, de care dispune noul Mercedes Benz GLA, este oferit drept opțional. Acest sistem permanent de tracțiune integrală excelează în ceea ce privește aderența oferită grație rezervelor mari de tracțiune și agilitatea remarcabilă  de care dispune. Toate acestea combinate cu un pachet complet de siguranță rutieră reușesc să-l claseze pe Mercedes Benz GLA în topul SUV-urilor din segment. Astfel, modelele echipate cu sistemul 4MATIC se bucură de dotări standard precum DSR (Downhill Speed Regulation) și o opțiune specială de selectare a unui mod offroad pentru transmisie.

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC (X156) 2013Munca șoferului este considerabil ușurată mulțumită sistemelor de asistență rutieră. Așadar, Mercedes Benz GLA vine echipat cu o serie de sisteme oferite drept standard pentru a asigura o călătorie plăcută și lipsită de sarcini. Printre acestea se regăsesc Attention Assist care detectează nivelul de somnolență al șoferului, precum și un sistem pe bază de radar, Collision Prevention Assist cu adaptive Brake Assist, care este menit să ajute la protecția împotriva coliziunilor de la o viteză de doar 7 km/h.

În sprijinul acestor tehnologii implementate de Mercedes Benz pentru noul SUV GLA, vine sistemul opțional Distronic Plus care beneficiază de o funcție foarte ingenioasă. Acest sistem poate să detecteze când un pericol de coliziune persistă și șoferul nu răspunde, sistemul este capabil să efectueze autonom frânarea de la viteze de până la 200 km/h, reducând astfel severitatea coliziuni cu vehiculele mai lente sau în oprire. De asemenea, sistemul frânează în răspuns la vehiculele aflate în  staționare, la o viteză de până la 30 km/h, și este capabil de a preveni coliziunile din spate la viteze de până la 20 km/h. Acestea sunt doar câteva sisteme de asistență rutieră cu ajutorul cărora mașina nemților se poate lăuda în segmentul SUV-urilor subcompacte.

Mercedes Benz a programat lansarea oficială a noului GLA pentru Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie, urmând ca primele comenzi să fie preluate începând cu sfârșitul lunii noiembrie, iar mașina se va regăsi în showroom-uri din 2014.

Text: Cosmin Voicu, Foto: Producător

Articole similare

Testarea noului model Porsche Taycan intră în linie dreaptă

Dragos Baltateanu

Ford va oferi și pe viitor conexiune Android Auto și Apple CarPlay pe mașinile sale

Mihai Morcovescu

Audi va produce E-Tron Quattro și Sportback la Bruxelles

Filip Sîrbu