Dacă exteriorul se remarcă printr-o evoluție fină a unui look care a cucerit o Europă întreagă, interiorul face ruptura cu compromisurile primei generații, oferind un habitat mai mult decât remarcabil.
Dan Vardie, Technocentre, Franța
„Dacă este ceva de criticat la prima generație Duster este compromisul făcut la interior cu materialele folosite, soluțiile găsite. A fost un pic cam prea vizibil pentru client că a trebuit să scoatem economii de undeva…”, afirmă Laurens van den Acker, Chief Creative Officer și Chief Designer la Groupe Renault. Sigur, van den Acker nu lucra la Renault pe atunci (era la Mazda) așa că poate să-și permită să spună un adevăr pe care noi toți îl cunoșteam, dar Dacia nu l-a admis niciodată. Folosirea aceleiași platforme tehnice a permis salvarea unor costuri remarcabile, care au facilitat realizarea unei adevărate revoluții la interior. Adică ce a economisit folosind aceeași platformă a investit în interior, în materiale și tehnologii. Ne grăbim să spunem însă că noul Duster nu pionierează nicio tehnologie nouă. Nu este în ADN-ul mărcii și nici în preț. Însă introduce tehnologii validate (și amortizate) în timp la grupul Renault. Dacă ne gândim că mulți dintre clienții Dacia provin din clientela de second-hand, opțiunea producătorului este una cât se poate de inspirată.
Primul impact vizual la interior este dat de noua planșă bord cu noul volan Dacia, o evoluție spre modernitate prin simplitate, o realizare remarcabilă. Avem un bord complet nou, cu vitezometru și turometru din epoca actuală și cu un mic ecran central (între cele două cadrane), care oferă nu doar multe informații, dar și o grafică modernă, care nu te mai duce cu gândul la niciun compromis. Avem o nouă consolă centrală cu sistemul R-Link sub care remarcăm o serie de butoane inspirate din cockpit-urile unei aeronave. Sub această linie de butoane cu acționare verticală – o altă premieră simpatică – găsim comenzile climatizării – un alt pas uriaș spre contemporaneitate! Toate butoanele sunt realizate din materiale plăcute la atingere.
Chiar dacă această consolă centrală va fi lansată un pic mai târziu, va avea un impact extrem de puternic în revoluția pe care van den Acker o face. Noua consolă centrală ne face să ne gândim la posibilitatea unui ecran digital. Da, la Dacia! Van den Acker: „Sunt pentru. Nu va fi de la lansarea vehiculului, dar sunt ceva mai optimist, pentru că sunt sigur că va veni un moment când tabloul de bord digital va deveni mai ieftin decât cel tradițional. Și vă pot spune că atunci când tabloul digital va fi mai ieftin decât cel tradițional, Dacia va fi prima marcă care îl va introduce. Chiar înainte să ne dăm seama, vom avea un ecran de 14 inchi în spatele volanului”.
Mult mai multe informații, de la fața locului, dar și un interviu cu Laurens van den Acker, veți găsi în următorul număr al revistei AUTOpro!