AUTOpro
Generale Stiri

Renault Clio facelift vine cu design nou și tehnologii de ultimă oră. Debutul european, fixat pentru 2024 (cu video)

Renault a publicat primele fotografii și informații oficiale referitoare la noul Clio facelift. Versiunea restilizată a subcompactei franceze a primit un design modificat, mai ales la nivelul părții frontale, care acum este mai agresivă comparativ cu modelul anterior.

Astfel, hatchback-ul se aliniază din punct de vedere estetic de celelalte modele de dimensiuni mai mari din gama constructorului din Hexagon. În plus, Clio facelift vine cu noi motorizări mai eficiente, precum și cu noi tehnologii și materiale mai sustenabile la interior.

Renault Clio a primit un design complet nou

Renault

Cea de-a cincea generație Renault Clio a fost lansată pe piață în anul 2019. Ajuns la jumătatea ciclului de viață, modelul francez a primit un facelift substanțial, care constă în modificări estetice importante, noi motorizări și tehnologii de ultimă oră.

Din punct de vedere vizual, noul Clio facelift se diferențiază în mod clar de versiunile anterioare. Astfel, la partea frontală regăsim o grilă mult mai lată și mai agresivă, care este dominată de o imensă priză de aer care ocupă aproape toată suprafața barei de protecție.

Farurile au o grafică nouă cu câte cinci LED-uri față de trei ca până acum. Acestea vor fi oferite standard și pe modelul entry-level, o premieră pentru Clio. Acestea sunt acompaniate de un nou set de lumini diurne verticale, al căror aspect este inspirat din motorsport.

Sigla Renault este și ea nouă. Aceasta este finisată în crom satinat și are o grafică revizuită, care subliniază noua identitate a hatchback-ului subcompact. Noul Renault Clio facelift vine și cu jante noi cu design diferit și dimensiuni de până la 17 inch. În plus, printre nivelurile de echipare disponibile se numără Techno și Esprit Alpine, acesta din urmă fiind vârful de gamă.

Și partea posterioară a primit o serie de actualizări estetice, care îi dau o notă mai agresivă. Aici regăsim o bară de protecție care găzduiește noi prize de aer sculptate. Partea inferioară a spoilerului este vopsit în nuanțe de negru lucios sau mat, în funcție de nivelul de echipare. În același timp, evacuarea poate fi vizibilă sau ascunsă în bară. Și stopurile au primit o nouă semnătură LED.

Paleta de culori a noului Clio facelift include șapte nuanțe: Arctic White, Platinum Gray, Black Pearl Black, Iron Blue, Decir Red, Valencia Orange și Rafal Gray. Aceasta din urmă este nouă și se distinge prin faptul că, de la distanță, pare o nuanță solidă, însă privită de mai aproape este sidefată.

Singurul aspect neschimbat la exterior constă este în dimensiunile modelului. Astfel, Clio facelift măsoară 4.053 mm în lungime, 1.988 mm în lățime și 1.439 mm în înălțime.

Materiale mai sustenabile la interior

În habitaclu francezii au folosit noi materiale mai prietenoase cu mediul înconjurător și au renunțat definitiv la tapițeria din piele de origine animală. Spre exemplu, nivelul de echipare Techno oferă scaune îmbrăcate în fibre ecologice în proporție de 60%. Același material se regăsește și pe planșa de bord și pe panourile ușilor.

Potrivit informațiilor oficiale, aceste fibre sunt produse de compania Tencel, un partener tradițional al celor de la Renault. Fibrele ecologice pot absorbi cantități mari de CO2 și nu necesită îngrășăminte chimice sau irigare artificială.

De asemenea, anumite suprafețe din interiorul noului Clio facelift sunt acoperite cu TEP, un material textil compus din fibre de poliester extrase din surse ecologice.

Renault Clio facelift oferă un instrumentar de bord digital nou, cu diagonale cuprinse între 7 și 10 inch. De asemenea, regăsim și un display central pentru sistemul de infotainment Renault Easy Link. Acesta este disponibil în două variante, cu ecran de 7 sau 9,3 inch.

Modelul oferă nu mai puțin de 20 de sisteme de asistență de ultimă generație. Acestea sunt împărțite în trei categorii: Driving, Parking și Safety. Sistemele de siguranță active includ o cameră video la 360 de grade și un sistem de frânare de urgență automată cu senzori de detectare a pietonilor și a bicicliștilor.

Motorizări noi mai eficiente

Noul Clio facelift va fi disponibil la început în cinci versiuni de motorizare: două benzinare, un diesel, una cu GPL și una hibridă. Cea mai mică dintre acestea este unitatea SCe 65, care constă dintr-un motor cu 3 cilindri de 1,0 litru, aspirat natural, care oferă 65 CP și 95 Nm de cuplu. Transmisia este manuală cu 5 trepte.

Următorul motor în gamă este TCe 90 turbo de 1,0 litru, care oferă 90 CP și 160 Nm. Acesta este conectat la o cutie manuală cu 6 trepte. Singurul diesel din gamă este un BluedCi 100, care produce 100 CP și 260 Nm și este cuplat tot la o cutie manuală cu 6 trepte.

Cum spuneam, Clio facelift este oferit și într-o versiune bi-fuel: TCe 100 LPG. Este vorba despre același motor cu 3 cilindri turbo de 1,0 litru, dar care livrează acum 100 CP și 170 Nm de cuplu. Cu ambele rezervoare pline, Clio facelift va putea parcurge peste 1.000 de kilometri.

Vârful de gamă este reprezentat de motorul hibrid E-Tech 145. Ansamblul este compus dintr-o unitate pe benzină cu 4 cilindri de 1,6 litri și 94 CP și două electrice, una de 36 kW și alta de 18 kW. În total, sistemul hibrid oferă 145 CP, iar bateria are 1,2 kWh.

Motorizarea hibridă este cuplată la o transmisie automată, care are 4 rapoarte diferite pentru motorul termic și alte două pentru motoarele electrice. Plecarea de pe loc se realizează cu ajutorul motorului electric de 18 kW, iar Clio facelift poate rula în modul pur electric 80% din timp în regim urban. În aceste condiții, consumul de carburant este mai mic cu 40% față de un motor convențional.

Oficialii Renault nu au anunțat când va fi lansat pe piață noul Clio facelift și nu a dezvăluit nici prețurile.

Sursa: Renault

Articole similare

Mașinile electrice își vor tripla cota de piață în Europa

Dacia este obligată de viitoarele norme de siguranță să introducă noi sisteme pe modelele sale din 2024

Mihai Morcovescu

Japonezii de la Mitsubishi au prezentat noul SUV compact Xforce (cu video)

Mihai Morcovescu