AUTOpro
Generale Industrie Stiri Tehnologie

Marii producători germani vor forma o alianță pentru a dezvolta de noi sisteme software

Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW au semnat un acord istoric de cooperare pentru a forma o alianță în vederea dezvoltării de software auto non-diferențiator pe o bază open-source, în afara concurenței directe.

Acest parteneriat, susținut de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), vizează inclusiv module esențiale pentru condusul autonom.

O alianță fără precedent: un viitor comun pentru software auto

alianță
Foto: Mobile.guideautoweb.com

Vehiculele definite de software vor avea o importanță deosebită pentru industria auto din Germania. Astfel, unsprezece companii majore din Europa colaborează într-o inițiativă deschisă, lansată oficial în cadrul Congresului Internațional de Electronică Auto. Acestea și-au asumat dezvoltarea unui nucleu software deschis și certificabil pentru vehicule.

Scopul este acela de a accelera tranziția spre vehiculul definit de software (SDV), o tendință tot mai relevantă în contextul actual. Alianța continentală își propune să reducă fragmentarea și să elimine eforturile paralele prin cod partajat.

Industria auto germană a întâmpinat dificultăți semnificative în ultimii ani în domeniul software. Cariad, divizia dedicată dezvoltării de software-uri din cadrul grupului Volkswagen, a generat întârzieri mari. Spre exemplu, modelele Porsche și Audi pur electrice au suferit amânări de până la trei ani.

Proiectul este susținut de VDA

Pentru a recupera decalajul, VW a încheiat în 2023 un parteneriat strategic cu startup-ul american Rivian. În China, compania colaborează cu Xpeng pentru a-și adapta produsele la standardele SDV.

Noua inițiativă este coordonată de Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) și sprijinită de BMW, Mercedes-Benz, Bosch, ZF, Continental și alții. Proiectul se desfășoară sub umbrela Eclipse Foundation și în cadrul platformei S-CORE. Proiectul este un angajament ferm pentru afirmarea tehnologiei europene în competiția globală. VDA încearcă să convingă și asociația franceză PFA pentru a intra în această alianță.

Noua abordare pune accent pe dezvoltarea directă a codului funcțional, nu doar pe specificații. Acest „code-first” reduce timpul de dezvoltare și grăbește lansarea pe piață. Elementele comune, cum ar fi interfețele, autentificarea sau comunicarea între module, sunt considerate non-diferențiatoare. Acestea pot fi dezvoltate în comun, permițând companiilor să se concentreze pe funcțiile unice.

Certificare pentru siguranță funcțională și integrare globală

Alianța urmărește ca, în premieră, un proces de dezvoltare open-source să fie certificat conform standardului ISO 26262. Acest obiectiv a fost deja atins la începutul anului 2025, după un audit extern de succes. Software-ul dezvoltat va fi compatibil cu standarde consacrate, precum AUTOSAR și COVESA. Astfel, se evită fragmentarea și se asigură interoperabilitatea la nivel global.

Această colaborare este esențială pentru viitorul industriei auto, iar modelul de guvernanță Eclipse permite cooperare deschisă între producători, furnizori și firme tech. Primele vehicule dezvoltate pe viitoarea platformă software ar urma să intre în producția de serie cel mai târziu în 2030.

Sursa: Electrive

Articole similare

România este a doua cea mai sigură țară din Europa ca număr de vehicule furate

Darius Pana

Noul SUV de la Opel, Crossland X, disponibil în România

Filip Sîrbu

Apple și BYD ar fi colaborat în secret pentru dezvoltarea de baterii pentru vehicule electrice

Mihai Morcovescu