Compania chineză Leapmotor va produce un model electric de oraș, care va fi un rival direct pentru mașini similare precum Dacia Spring și Citroen e-C3.
Viitorul vehicul cu emisii zero va fi asamblat la uzina Grupului Stellantis din Polonia.
Leapmotor T03 oferă o autonomie de 280 de kilometri
De o bună bucată de vreme, automobilele chinezești sunt disponibile pe piața din Europa. Dar, în curând, clienții de pe Bătrânul Continent vor putea comanda încă un model electric accesibil de proveniență asiatică.
Acesta nu va mai fi asamblat în totalitate în China. Doar piesele vor fi produse în țara de origine, urmând ca automobilul să fie asamblat la uzina Grupului Stellantis din orașul polonez Tychy. Este aceeași linie de producție unde sunt construite modele ca Fiat 500, Fiat 600 și Jeep Avenger. Mașinile vor fi livrate parțial asamblate către fabrica poloneză sub forma unor colecții SKD (n.n. – Semi-Knocked Down).
Noul model de oraș cu emisii zero este Leapmotor T03. Acesta a fost lansat în urmă cu patru ani și este deocamdată disponibil pe piața din China în versiuni cu 54 și 109 CP. Ca gabarit, acesta este puțin mai mic decât un Mitsubishi Mirage sau Hyundai i10. De altfel, T03 va fi în Europa un rival direct pentru modele precum Dacia Spring sau Citroen e-C3.
Leapmotor T03 va costa de la 20.000 de euro
În versiunea europeană, Leapmotor T03 va fi pus în mișcare de un motor de 75 CP. Acesta este alimentat de o baterie de 31,9 kWh, care promite o autonomie de până la 280 de kilometri. În același timp, vehiculul chinezesc poate atinge o viteză maximă de 100 km/h.
Acest model este deja importat pe anumite piețe din Europa, inclusiv în Franța. Prețurile în Europa nu au fost confirmate, însă este de așteptat ca T03 să aibă un preț de pornire de aproximativ 20.000 de euro.
În 2023, Grupul Stellantis a cumpărat 21% din acțiunile Leapmotor, valoarea totală a tranzacției fiind de 1,6 miliarde de dolari. Cele două companii au stabilit o societate mixtă prin care Stellantis primește drepturi exclusive să construiască, să exporte și să comercializeze în afara Chinei modelele companiei cu sediul în Hangzhou.
Un organism de reglementare chinez a aprobat luna aceasta noul „joint-venture”, iar acum gigantul auto cu sediul la Amsterdam deține 51% din acțiunile Leapmotor.