Conform tradiției, producătorul american de automobile Jeep a dezvăluit în cadrul evenimentului anual „Easter Safari” șapte concepte off-road noi, derivate din actualele sale modele de serie. Patru dintre acestea sunt electrificate: trei sunt hibride, iar unul este complet electric.
Evenimentul dedicat fanilor mărcii de peste Ocean are loc ca în fiecare an în orașul Moab din deșertul Utah. Acesta va fi până pe 9 aprilie „casa Jeep departe de casă”, așa cum spun reprezentanții companiei.
Jeep a pregătit trei concepte hibrid și unul pur electric
În fiecare an, peste 20.000 de pasionați de off-road participă la „Easter Jeep Safari”. Evenimentul este organizat în mod tradițional în fiecare an, în orașul Moab (statul Utah, SUA), iar în 2023 a ajuns la cea de-a 57-a sa ediție.
Constructorul american le pune la dispoziție fanilor mărcii mai multe concepte pe care aceștia le conduc în cele mai grele condiții de off-road. Este vorba despre șapte concepte noi, care sunt bazate pe modele de serie. Dintre acestea, patru sunt electrificate: trei hibride și unul 100% electric.
Jeep Wrangler Magneto 3.0 Concept
Singurul prototip complet electric este bazat pe a treia generație Wrangler și a fost denumit sugestiv Magneto 3.0. Prezentat și la precedentele două ediții ale evenimentului, off-roader-ul american a fost upgradat cu un sistem de propulsie, care permite șoferului să aleagă dintre două setări de putere: 285 CP și 370 Nm, respectiv 650 CP și 1.156 Nm.
Acesta este prevăzut cu un sistem de regenerare în două etape de ultimă generație, alături de un nou sistem care permite rularea cu doar o singură pedală. Caroseria a fost modificată pentru a monta un roll-cage nou și a fost vopsită în nuanțe de Bright White și Surf Blue. În plus, aripile față au fost extinse cu 5 cm, iar unghiul parbrizului a fost redus cu 12 grade comparativ cu precedentele iterații ale lui Wrangler Magneto.
Jeep Scrambler 392 Concept
Lansat inițial în 1981, Jeep Scrambler (CJ-8) a fost primul model Jeep compact decapotabil. Capabil și versatil, unicul vehicul pick-up era similar cu CJ-7, dar dispunea de un ampatament mai lung și de o prelungire a spatelui pentru o capacitate de încărcare mai mare.
Conceptul Scrambler 392 este o reinterpretare modernă a acelui model. Este vorba despre un pick-up off-road bazat pe actualul Wrangler fără portiere. Caroseria este din fibră de carbon și este vopsită într-o nuanță de verde Sublime și care prezintă grafice speciale la exterior și la interior. Conceptul a primit anvelope de 40 de inch și o suspensie pneumatică ce ridică garda la sol cu până la 140 de milimetri.
Jeep Cherokee 4xe Concept
Următorul concept de pe listă este un omagiu adus modelului Cherokee SJ construit în anul 1978. Motorul original a fost înlocuit acum cu un ansamblu hibrid, care este alcătuit dintr-un motor termic cu 4 cilindri turbo de 2,0 litri și două motoare electrice. Transmisia a fost înlocuită și ea cu una modernă automată cu 8 rapoarte.
Caroseria vechiului Cherokee a fost evident modificată pentru a putea face loc anvelopelor off-road de 37 de inch. Ca detalii estetice amintim barele de protecție cu troliu și setul de faruri LED. Conceptul este finisat într-o nuanță specială de galben, care imită stilul de personalizare tipic anilor ’70. Interiorul lui Cherokee 4xe ‘78 are un interior unic, cu scaune de tip scoică îmbrăcate în piele. Bancheta a fost înlocuită cu o bară de ranforsare în patru puncte, iar portbagajul găzduiește o roată de rezervă off-road.
Jeep Wrangler Rubicon 4xe Concept
Exteriorul conceptului Jeep se distinge în primul rând prin culoare. Ca urmare a reacțiilor pozitive ale publicului, conceptul a fost vopsit într-o nuanță de magenta cromată. Aceasta vine în contrast cu accentele negre de la nivelul grilei cu șapte fante de pe noul Rubicon 20th Anniversary și a ramei farurilor.
Aspectul exterior al mașinii este completat prin anvelope de teren de 37 de inch, un kit de înălțare și o suspensie pneumatică. La interior, scaunele îmbrăcate în piele perforată au primit detalii subtile în aceeași nuanță ca exteriorul. Piesa de rezistență din habitaclu este planșa de bord din piele neagră, cu o inserție de fermoar ce ascunde un strat de catifea magenta.
Grand Wagoneer Overland Concept
Acesta este cel mai mare dintre conceptele prezentate în parcul național „Canyonlands” și este derivat din SUV-ul Grand Wagoneer. Conceptul folosește noua motorizare Hurricane Twin Turbo de 3,0 litri cu 6 cilindri în linie, care echipează versiunea de serie entry-level al lui Wagoneer.
Conceptul Overland beneficiază de un plafon panoramic extensibil, care găzduiește două locuri de dormit. De asemenea, există un set de jante de teren de 35 de inch, o suspensie nouă care crește garda la sol și aripi evazate.În plus, pentru un acces facil, există o ușă glisantă și o mică scară, care funcționează și pe post de masă. În locul celor două rânduri de scaune posterioare regăsim acum fotolii de tip „bean bag” și o podea rezistentă.
Jeep Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept
Pentru a realiza acest concept, cei de la Jeep au folosit piesele și accesoriile din portofoliul „Performance Parts”. Spre exemplu, avem portiere realizate din tuburi, noi aripi noi aplatizate care integrează lumini de rulare de zi și trei proiectoare LED TYRI montate în partea superioară a parbrizului, care pot pivota. De asemenea, bara de protecție față beneficiază de un troliu Warn.
În același timp, off-roader-ul american este dotat cu anvelope de teren de 37 de inch, un kit de înălțare de 51 mm. în plus, regăsim și un dispozitiv special prin care poziția roții de rezervă poate fi schimbată pentru un spațiu de încărcare mai generos.
Exteriorul finisat în culoarea Dark Harbor vine în contrast cu suprafețele scaunelor. Acestea combină Acord Squash Nappa cu pielea închisă Carnegie Hall Brown Nappa și folosesc cusături contrastante Serafil White. Culoarea de la exterior este prezentă și pe planșa de bord, care beneficiază și de accente Vintage Bronze.
Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept
În sfârșit, ultimul concept de pe listă este un pick-up finisat într-o nuanță Solar Flash Yellow. Este vorba despre o versiune extremă a modelului Gladiator special pregătită pentru aventuri dure în off-road. Acesta folosește un motor V6 Pentastar de 3,6 litri, anvelope de teren de 37 de inch, un kit JPP de înălțare de 51 mm și amortizoare Bilstein.
În plus, conceptul beneficiază de proiectoare LED detașabile pe fiecare dintre panourile de acoperiș, o benă cu locuri speciale de depozitare pentru lichide și o bară de protecție deasupra benei, confecționată din fibră de carbon și oțel.
Cadrele personalizate ale instrumentarului au o hartă topografică 3D a peisajului Moab. Aceasta este finisată în negru mat și accente lucioase finisate într-o vopsea mată Atomic Silver.