Grupul Stellantis a dezvăluit noua platformă multi-energie STLA Frame, care este destinată SUV-urilor și camionetelor din portofoliul său.
Această arhitectură promite o versatilitate remarcabilă, fiind compatibilă cu o gamă largă de sisteme de propulsie termice, hibride, electrice cu range extender și chiar pe bază de hidrogen.
Noua platformă Stellantis oferă autonomie impresionantă și încărcare rapidă
Deși accelerează procesul de tranziție către o gamă completă de vehicule electrice, Stellantis nu renunță la dezvoltarea motoarelor termice și hibride. În acest context, noua platformă multi-energie STLA Frame, a treia dezvoltată de gigantul auto, devine o soluție adaptabilă, capabilă să răspundă nevoilor diversificate ale pieței.
Noua arhitectură este concepută pentru viitoarele SUV-uri și camionete ale grupului și va oferi suport pentru toate tipurile de motorizări. Practic, va fi compatibilă atât cu motoarele termice și hibride (inclusiv plug-in hybrid), cât și cu cele 100% electrice și cele pe bază de hidrogen.
Platforma dispune de o configurație electrică avansată, având o arhitectură de 800 de volți, care integrează trei motoare electrice. Acestea sunt capabile să livreze până la 340 CP fiecare și sunt amplasate pe punțile față și spate. În varianta standard, arhitectura va avea o configurație cu tracțiune integrală, cu posibilitatea decuplării tracțiunii pe axa frontală pentru un plus de eficiență energetică.
Care vor fi primele mărci care vor adopta noua arhitectură
În varianta 100% electrică, STLA Frame va oferi o autonomie de până la 800 km. Dacă este echipată cu un range extender, autonomia va crește până la 1.100 km. Încărcarea rapidă va fi posibilă la o putere de până la 350 kW, ceea ce permite adăugarea a 161 km de autonomie în doar 10 minute.
Totodată, noua platformă suportă și încărcare bidirecțională, care permite alimentarea unei locuințe, a altor vehicule electrice sau a dispozitivelor electronice și a electrocasnicelor.
Viitoarele vehicule bazate pe STLA Frame vor oferi performanțe dinamice și capacități utilitare de invidiat. Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h se va realiza în doar 4,4 secunde, în timp ce capacitatea de tractare va ajunge la 6.342 kg. Sarcina utilă maximă va fi de 1.223 kg.
Ram și Jeep vor fi primele mărci din cadrul grupului care vor utiliza noua platformă STLA Frame. Totuși, grupul nu a dezvăluit când va introduce această arhitectură pe un model de serie.