AUTOpro
Generale Industrie Stiri

Grupul Stellantis ar putea renunța la mărcile neprofitabile

Gigantul Stellantis ar putea renunța în viitorul apropiat la câteva dintre mărcile auto pe care le deține din cauza faptului că acestea nu sunt profitabile.

Reprezentanții companiei nu au precizat care mărci sunt în pericol de a fi eliminate, însă unele sunt expuse unui risc mai mare decât altele.

Mărcile din Grupul Stellantis amenințate ar fi Maserati, Lancia și DS Automobiles

Stellantis

Grupul Stellantis a luat naștere la începutul anului 2021, când fostul grup PSA a fuzionat cu Fiat Chrysler Automobiles. În momentul de față, concernul deține nu mai puțin de 14 mărci. Acestea sunt Citroen, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo și Maserati.

Stellantis este al patrulea cel mai mare producător auto din lume, dar gestionarea unui număr atât de mare de mărci se dovedește a fi dificilă într-o industrie din ce în ce mai competitivă. Deși, în 2023, Stellantis a fost cea mai profitabilă marcă auto din lume, în 2024, situația nu mai este la fel de bună. În prima jumătate a anului curent, veniturile operaționale au scăzut cu 40% comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut. De asemenea, în primele șase luni, profitul net a scăzut cu 48%, iar venitul net cu 14%.

De aceea, Stellantis se gândește la o strategie pentru a remedia această situație. În acest sens, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a anunțat că unele mărci din grupul multinațional sunt în pericol de a fi eliminate dacă nu vor fi profitabile.

Într-un interviu acordat Reuters și preluat de Motor1, Tavares a amenințat cu desființarea mărcilor care nu sunt profitabile. „Dacă aceste mărci nu vor face bani, le vom desființa. Nu ne putem permite să avem mărci care nu fac bani”, a precizat șeful Stellantis.

Deși Tavares nu a menționat care sunt mărcile care ar putea fi desființate, se crede că Maserati, Lancia și DS Automobiles ar fi în pericol. De asemenea, cele mai vulnerabile mărci sunt cele mici și cele care au o gamă redusă de modele. Este cazul Alfa Romeo, Chrysler și Dodge. În schimb, mărci precum Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroen, Jeep și Ram sunt prea importante ca să fie desființate.

Sursa: Motor1

Articole similare

10 Stunning All-inclusive Resorts in the Maldives

Mihai Predescu

Land Rover introduce o nouă versiune Range Rover Sport SV Edition Two, care oferă 635 CP

Mihai Morcovescu

Opel înlocuiește Meriva cu Crossland X

Filip Sîrbu