Reprezentanții producătorului american de automobile Ford au anunțat că vor desființa 3.800 de locuri de muncă în fabricile din Europa în următorii 3 ani. Această decizie face parte dintr-un plan nou de reorganizare a mărcii „ovalului albastru” pe piața europeană.
Compania și-a explicat decizia prin creșterea costurilor și necesitatea unei structuri mai ușoare, în contextul în care își orientează producția exclusiv către vehiculele electrice.
Ford va elimina locuri de muncă la uzinele din Köln și Aachen
Conform planului, cei de la Ford doresc să-și restructureze afacerile pe Bătrânul Continent prin crearea unei structuri de costuri mai suple și mai competitive.
În acest sens, circa 2.300 de locuri de muncă vor dispărea la fabricile Ford din Köln și din Aachen. Vor fi eliminate 1.300 de job-uri în Marea Britanie și 200 în restul Europei, au precizat oficialii companiei. Ford Europa a anunțat că intenționează să realizeze reducerile prin programe de voluntariat.
Vestea vine ca o lovitură pentru sindicatele care au declarat la sfârșitul lunii ianuarie că cel mai rău scenariu era eliminarea a 2.500 de locuri de muncă în Europa în domeniul dezvoltării de produse și a altor 700 în administrație. Potrivit informațiilor furnizate de Ford, citate de Reuters, reducerile au fost necesare pentru „revitalizarea afacerilor din Europa”.
Producătorul auto a semnalat mai multe reduceri de costuri în cadrul apelului privind rezultatele sale de la începutul lunii februarie. Directorul financiar John Lawler a declarat că va fi „foarte agresiv” în reducerea cheltuielilor în operațiunile de producție și în lanțul de aprovizionare. Tot el a mai spus că productivitatea inginerilor din Europa este cu 25-30% mai mică decât ar trebui să fie.
Ford va deveni marcă electrică până în 2035
Producătorul a fost de acord să nu dispună concedieri obligatorii la unitățile de producție din Köln sau Aachen înainte de sfârșitul anului 2032. Astfel, va oferi o oarecare liniște lucrătorilor de acolo, conform sursei citate.
Martin Sander, șeful european pentru vehicule electrice de pasageri și director al Ford Germania, constructorul american va păstra circa 3.400 de ingineri în regiune. Aceștia se vor baza pe tehnologia furnizată de omologii din SUA și o vor adapta la nevoile și cerințele clienților europeni.
Altfel, nu a apărut nici o schimbare în strategia de electrificare a constructorului american. Obiectivul de a oferi o flotă complet electrică în Europa până în 2035 este încă în vigoare.
Ford a vândut anul trecut în Europa 516.614 de autoturisme noi. Această valoare se traduce printr-o cotă de piață de 4,6%, Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Americanii plănuiesc o creștere a vânzărilor de vehicule electrice în Europa, vizând un nivel de 600.000 până în 2026.
Ford va lansa primul său vehicul electric în Europa construit pe platforma MEB+ a celor de la Volkswagen la uzina din Köln în cursul acestui an. De asemenea, ia în considerare aducerea unei platforme Ford în Europa, posibil la uzina din Valencia.