AUTOpro
Generale Hybrid Stiri

Peugeot introduce versiuni mild-hybrid pe 3008 și 5008. Acestea vor consuma cu 15% mai puțin combustibil

Peugeot

Producătorul francez de automobile Peugeot anunță introducerea unei noi motorizări mild-hybrid pe modelele 3008 și 5008. Cu acest propulsor, cele două SUV-uri vor oferi un consum mai mic de combustibil cu până la 15% comparativ cu motorizările actuale.

Noul sistem hibrid dezvoltat de Grupul Stellantis va completa actuala gamă de motorizări electrificate, inclusiv versiunile plug-in hybrid, cele 100% electrice, precum și cele dotate cu celule de combustibil cu hidrogen.

Peugeot 3008 și 5008 mild-hybrid vor oferi 136 CP și 230 Nm

Peugeot

Ansamblul hibrid este alcătuit dintr-un motor pe benzină PureTech cu 3 cilindri de 1,2 litri, dezvoltat special pentru a putea fi adaptat unui astfel de sistem de propulsie. Acesta dezvoltă o putere maximă de 136 CP și 230 Nm de cuplu, la 1.750 rpm, datorită unui turbocompresor cu geometrie variabilă.

În același timp, trebuie spus că acest motor funcționează în ciclul Miller și primește și un lanț de distribuție care are ca scop reducerea costurilor de întreținere.

Noul propulsor mild-hybrid cu care vor fi echipate modelele 3008 și 5008 este cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj. Transmisia e-DCS6 integrează un motor electric, care oferă în plus 28 CP și 55 Nm.

Unitatea electrică este alimentată de o baterie de 48 de volți, care are o capacitate brută de 898 kWh (capacitate netă 432 kWh). Aceasta a fost amplasată sub scaunul șoferului și permite rularea în modul pur electric la plecarea de pe loc, la viteze mici în traficul aglomerat sau la manevrele de parcare.

La viteze mai mari (până la 145 km/h), motorul pe combustie se oprește în clipa în care șoferul eliberează pedala de accelerație la viteză constantă sau când încetinește.

Peugeot 3008 și 5008 mild-hybrid vor fi disponibile în a doua parte a anului

Acumulatorul se va reîncărca în timpul rulării de la motorul termic, care funcționează pe post de generator în timpul decelerării. Comparativ cu un motor pe benzină neelectrificat cu caracteristici similare, motorizarea hibridă oferă o economie medie de combustibil de aproximativ 1 litru/100 km în cazul unui SUV de segment C (ciclu mixt WLTP).

Astfel, cu noua motorizare, SUV-urile Peugeot 3008 și 5008 vor consuma cu 15% mai puțin combustibil. Astfel, consumul va fi redus cu 2,5 litri/100 de kilometri în regim urban și cu 0,7 litri/100 de kilometri în ciclu mixt. În regim de autostradă, consumul de carburant va rămâne același.

În afară de noul sistem de propulsie cu tehnologie mild-hybrid, ambele modele au primit și un sistem de avertizare sonoră pentru pietoni și cicliști. AVAS (n.n. – Acoustic Vehicle Alerting System) funcționează până la viteze de cel mult 30 km/h.

Noul motor mild-hybrid înlocuiește vechea unitate PureTech 130 EAT8 și va fi disponibil în curând și pe alte modele din gama Peugeot: 208, 2008, 308 SW și 408.

Peugeot 3008 și 5008 HYBRID vor fi produse în uzina de la Sochaux (Franța) și vor fi comercializate în Europa începând cu al doilea trimestru al anului curent.

Sursa: Peugeot

Articole similare

Toyota a prezentat oficial noua generație Auris

Filip Sîrbu

Noul Peugeot 3008 costă pe piața din România de la 33.000 de euro

Mihai Morcovescu

Dacia oferă gratuit pe 1 și 2 februarie sticle cu apă caldă ca soluție alternativă la scaunele încălzite

Mihai Morcovescu