Francezii de la Citroen aniversează împlinirea a 55 de ani de la debutul modelului Mehari, un pick-up atipic pe care cu siguranță cei mai mulți dintre voi l-ați putut admira în celebrul film „Le gendarme de Saint Tropez” din 1964, care l-a avut în rolul principal pe marele Louis de Funes.
În cei aproape 20 de ani de carieră, Citroen Mehari a fost produs în peste 144.000 de exemplare. Acest vehicul a fost utilizat, între altele, de poliția și de armata franceză și a participat și în Raliul Paris-Dakar.
Citroen Mehari a fost produs timp de aproape 20 de ani
În urmă cu 55 de ani, pe 16 mai 1968, Citroen dezvăluia, în plină mișcare de protest a studenților francezi, un vehicul atipic pe terenul de golf de la Deauville. Era vorba despre Mehari, un pick-up a cărui denumire provenea de la numele dromaderilor din Africa de Nord și Sahara.
Aceste animale sunt recunoscute pentru capacitatea lor de a se deplasa în deșert și pentru rezistența lor. Un mehari este capabil să transporte atât bunuri, cât și pasageri pe distanțe lungi. Acest nume este reprezentativ pentru modelul Citroen, cunoscut pentru adaptabilitatea la toate tipurile de teren și pentru faptul că este un vehicul cu multe capabilități.
Construit pe platforma Dyane 6, Mehari oferea între 28 și 32 CP. Acest pick-up avea o caroserie fabricată din plastic ABS (acrilonitril butadien stiren). Modelul putea găzdui până la patru pasageri și era compus din doar 11 componente, astfel că putea fi curățat cu un singur jet de apă, atât la interior, cât și la exterior.
Citroen Mehari a participat la Raliul Paris-Dakar
Timp de aproape două decenii, între 1968 și 1987, Citroen a produs 144.953 de exemplare Mehari, 1.213 dintre acestea fiind Mehari 4×4. Majoritatea au fost asamblate în Belgia, la uzina din Forest, precum și în alte șapte fabrici din Franța, Spania și Portugalia.
În ciuda unei cariere de aproape 20 de ani, Mehari a fost produs în doar trei versiuni diferite, inclusiv două ediții limitate. Este vorba despre Mehari plage, care a fost vândut în Spania și în Portugalia, și Mehari Azur (Franța, Italia și Portugalia), ambele lansate în 1983. În 1979, Citroen a introdus o nouă variantă Mehari 4×4 cu tracțiune integrală.
De-a lungul timpului, Citroen Mehari a fost utilizat de poliție, armata franceză, care a comandat 11.457 de unități între 1972 și 1987. De asemenea, în 1980, și-a făcut apariția și în renumitul Raliu Paris-Dakar ca vehicul de asistență medicală.