AUTOpro
Test scurt AUTO pro Exclusiv

PREMIERĂ AUTOpro: Drive contact Geome Panda Go Kart – Cu Panda pe drumurile din patria sa…

Geely Geome Panda Mini EV Go Kart Edition (8)

AUTOpro a avut privilegiul să conducă cel mai mic automobil al grupului Geely, cu cel mai simpatic nume, am putea spune cel mai chinezesc nume: Panda! La 6.800 $ este unul din cele bune exemple din galeria incredibil de aglomerată a mașinilor electrice accesibile de oraș. Un test în premieră europeană absolută! 

Dan Vardie, Beijing, China

Până să înțeleagă producătorii europeni că există o piață pentru mașinile electrice (EV) populare – potrivit definițiilor actuale, sub 25.000 Euro și chiar sub 20.000 Euro – producătorii chinezi au investit serios în acest segment și au venit cu zeci de modele incredibil de interesante și capabile. Iar în China, limita de care vorbim în Europa, este de 15 – 18.000 $. Adică în China o mașină electrică de 25.000 $ este un pic scumpă și acolo găsești deja modele mai mari și bine dotate cu diverse tehnologii. Nici măcar succesul incontestabil la nivel european al DACIA Spring – „AUTOBEST Best Buy Car of Europe 2022” nu i-a trezit pe producătorii europeni. Abia acum, în 2024, vine primul EV european la 23.300 Euro, Citroën ë-C3. Este foarte bine, doar că în timpul vizitei noastre în China am văzut că avem cel puțin 4 – 5 producători chinezi gata să vină în Europa cu modele aproape invincibile la preț…

Ca un exemplu de cât de competitivi au ajuns producătorii chinezi, cel mai ieftin EV de pe piață are un preț 6.000 $! Noi am condus un model ceva mai scump, care ajunge la 6.800 $ și care poartă un nume ce aparține internațional grupului Stellantis. Panda este un model care a făcut istorie pe marca FIAT și va continua să o facă.

Doar că în China drepturile de marcă aparțin grupului Geely, care a dat acest nume unui EV cu un caracter special. Panda Geome este produs sub marca Geely și sub-brandul Geometry. Este o sub-marcă a grupului care inițial a fost menită să devină primul brand născut EV, însă planurile producătorului s-au schimbat și a fost propulsat cu multă forță mai noul brand Zeekr, care și-a început cariera în Europa.

Versiunea condusă de noi este un Panda Go Kart, care are trei culori pe caroserie: Speed Black, Adventure White și Racing Grey.

Producătorul a dorit un design și o paletă cromatică care să comunice un mix de SUV cu kart, ideea unui automobil mic, înalt și foarte agil. Are doar 3,15 m lungime, dar o înălțime de 1,54 m, adică jumătate din lungime! Ampatamentul este foarte mare pentru dimensiunile mașinii – 2,015 m. Iar garda la sol de 175mm este redutabilă. Toate aceste dimensiuni ne oferă o mașină chiar specială cu care „ochiul” nostru european nu prea este obișnuit! Raza de bracare este de numai 4 metri, o altă cifră care permite o manevrabilitate urbană incredibilă.

Producătorul ne-a vorbit de o autonomie WLTC (este standardul de „export” din China) de 200 km, însă mai multe detalii nu ne-a prea comunicat. AUTOPro a aflat însă că bateria unui Panda Go Kart are o capacitate de 17 kWh și că este realizată în tehnologia LFP – Lithium Iron Phosphat. Este una din cele mai mici baterii de piață în China. Spre comparație, noua DACIA Spring are bateria de 27 kWh și o autonomie WLTP de 224 km.  Panda are posibilitatea unui DC fast charge la 22 kW, iar în AC se poate încărca la 3,3 kW în 4h 30 min. În DC fast charge ajunge de la 30% la 80% într-un timp de încărcare de jumătate de oră! Adică în vreo 15 – 20 min producătorul promite pentru Panda Go Kart 100 km autonomie! Ni s-a spus că este însă de preferat să mergem pe AC pentru o mai eficientă încărcare pe termen lung a bateriei…

Motorul are 40 CP și un cuplu de 110 Nm, cifre comparabile cu alte modele din segment, ușor mai mic decât cel de pe Spring Extreme. Nu am aflat nici greutatea mașinii, dar este bănuit să fie undeva la 800 – 900 kg, sensibil mai ușoară și decât Spring. Însă este de spus că noi am condus versiunea pentru piața din China. În cazul versiunii europene este de așteptat o cu totul altă masă a mașinii și, evident, un alt preț.

Interiorul este unul simpatic în culorile „superfine pink” și alb. Tapițeria din piele este lavabilă și rezistentă la mizerie și uzură după cum ne-au spus gazdele noastre. Avem două ecrane digitale – atât ca instrumentar de bord (8”), cât și un ecran de 9,2” clasic poziționat pe consola centrală. Aplicația folosită permite operarea ușilor, a aerului condiționat și a hayonului. Deschiderea / încuierea mașinii se poate face cu cheie mecanică, dar și cu una prin telecomandă sau direct din telefon, prin intermediul aplicației. 

Condusul unui asemenea automobil este cu mult fun. Așa cum era de așteptat, Panda Go Kart este foarte agilă, plină de viață, de vervă. Este foarte ușor să pleci primul de la semafor (dacă asta este ce îți dorești) și chiar dacă are o limitare de viteză la 100 km/h se deplasează cu mult aplomb.

Panda Go Kart ajungi foarte repede la viteza maximă, adesea fără să îți dai seama. Este evident un automobil proiectat pentru circulație urbană și suburbană. Cum în China orașele sunt adevărate megalopolisuri, unde odată intrat în trafic ai cel puțin o oră de petrecut în mașină, Panda Go Kart este un foarte bun EV pentru acest task. Are suficientă tehnologie connected pentru a menține tonusul psihic al celor din mașină prinși în trafic și o bună autonomie urbană. Însă, mai presus de orice, este una din cele mai eficiente energetic mașini electrice pe care le-am condus vreodată. Din datele tehnice primite pare să fie chiar mai eficientă decât campionul european DACIA Spring – conform datelor testului independent certificat Bureau Veritas, ECOBEST Challenge. Iar cu o asemenea performanță, micuțul EV al lui Geely nu poate decât să facă cea mai bună impresie.

Articole similare

Interviu în exclusivitate cu Silvio Angori, CEO Pininfarina: ”Prin design putem face lumea un loc mai bun”

Filip Sîrbu

Exclusivitate națională: VINFAST vine în Europa la începutul anului viitor

Dan Vardie

Exclusivitate AUTOpro: Noua berlină Fiat se numește Tipo

administrator_autopromag