AUTOpro
Generale Stiri

Noua Lada Iskra este o Dacia Logan în variantă rusească, ce oferă până la 106 CP

Producătorul de automobile rus Lada a dezvăluit primele informații și fotografii referitoare la noul sedan de clasă subcompactă Iskra.

Acesta este dezvoltat pe o versiune modificată a platformei CMF-B a Grupului Renault, care este folosită și de Dacia Logan.

Noua Lada Iskra își va face debutul comercial la începutul anului viitor

Lada

După declanșarea războiului din Ucraina, Rusia a fost supusă unor sancțiuni economice, care au afectat inclusiv industria auto. După ce Grupul Renault s-a retras de pe această piață în 2022, rușii au profitat de accesul anterior la cercetare și dezvoltare pentru a susține producția locală fără nici un aport din partea Franței.

Acum, la doi ani și jumătate, compania Avtovaz, care deține marca rusească, a lansat un nou model. Noua Lada Iskra este un sedan subcompact, care a fost dezvoltat pe o versiune modificată local a platformei CMF-B. Aceasta include peste 400 de componente noi comparativ cu arhitectura folosită de câteva mașini din grupul Renault, inclusiv Dacia Logan (foto jos).

Iskra adoptă limbajul de design X-Design al berlinei Vesta, cu linii sculptate și faruri LED moderne. Cu toate acestea, asemănările cu Logan-ul autohton sunt vizibile cu ochiul liber, mai ales în ceea ce privește formele și dimensiunile. Sedanul va fi urmat de o variantă break și de una „cross-station wagon”.

Din punct de vedere tehnic, Lada Iskra este oferită cu două motorizări. Prima este un agregat de 1,6 litri și 90 CP preluat de pe Granta, iar cea de-a doua este un propulsor de aceeași cilindree, dar cu 106 CP, împrumutat de la Vesta. Din ofertă face parte o singură transmisie, și anume una manuală cu 5 sau cu 6 rapoarte.

Noua Lada Iskra va fi introdusă în producția de serie la începutul anului 2025, la uzina Togliatti .

Sursa: Lada

Articole similare

Sfat Nokian Tyres: Verificați pneurile înainte de a pleca la drum de sărbători

Filip Sîrbu

Xpeng va construi mașini electrice în Europa ca să scape de taxele vamale impuse de UE

Mihai Morcovescu

GM produce o flotă de 130 Chevy Bolt EV pentru teste self-driving

Filip Sîrbu