AUTOpro
Test drive

Test drive Nissan Juke – (Mai) tânăr și (mai) neliniștit

Nissan Juke, pionierul nonconformismului în segmentul SUV-urilor de clasă B, își trăiește a doua tinerețe. Cu un design la fel de scandalos, care ascunde însă o platformă complet nouă dar și multe alte minunății pe care le vom descoperi împreună în cele ce urmează.

Schimbul de generații i-a priit rebelului Juke, care nu și-a pierdut din factorul wow. Noul Juke adoptă acum un nonconformism mult mai calculat, pe care cu greu poți să îl treci cu vederea. Dacă prima generație avea un design ”hate it or love it”, actuala generație are mai degrabă un design ”love it or love it”, căruia îi găsesc, privind subiectiv, bineînțeles, un singur defect: partea posterioară.

Care s-a banalizat și a devenit mult mai digerabilă față de cea a primei generații, ceea ce pentru unii e un lucru rău, dar pentru alții dimpotrivă. Chestiune de gustibus! Însă adevărata revoluție se ascunde în măruntaiele noului Juke, pentru că cel mai nonconformist SUV creat vreodată de Nissan este construit acum pe noua platformă modulară CMF-B HS (High Spec) a alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, la fel ca frații de concern Renault Captur sau Renault Arkana.

În traducere liberă, Juke se simte mult mai închegat, mult mai bine pus la punct, platforma CMF-B fiind un mare pas înainte față de ceea ce oferea generația anterioară. Folosirea platformei CMF-B aduce însă și un minus, și anume puntea spate semi-rigidă, soluție specifică modelor construite pe această platformă, care nu este la fel de confortabilă și nu transmite același feeling ca o punte independentă, cum are de altfel Toyota C-HR, principalul competitor al jucăușului Nissan Juke.

În tandem cu jantele de 19 inch, standard pe versiunea de echipare N-Design, precum cea de pe mașina noastră de test, puntea spate semi-rigidă îți zguduie un pic pietrele de la rinichi. Însă tot acest disconfort trece ca prin minune atunci când te așezi pe superbele scaune din piele cu cusături portocalii, ale căror tetiere integrate te vor răsfăța din punct de vedere acustic cu ajutorul magicienilor de la Bose.

Aceeași nuanță de portocaliu de pe cusăturile scaunelor se poate regăsi și pe materialul care acoperă consola centrală, cotiera și fețele de uși, care scoate din banalitate interiorul, foarte ergonomic de altfel, al noii generații Juke. Sub capotă, Juke-ul N-Design testat de noi venea cu noul motor de 1 litru turbo dezvoltat de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, care dezvoltă 117 CP, respectiv 180 Nm, ținuți în frâu de o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, care nu e printre cele mai rapide din industrie, dar care își face totuși treaba în parametri, fără șocuri și fără bătăi de cap.

Chiar dacă cifrele nu te dau pe spate la o primă vedere, noul Juke îți lasă impresia că e mai agil decât lasă să se înțeleagă fișa tehnică. Oricum, având în vedere designul tineresc și nonconformist, ar fi și păcat să alergați mașina, pentru că  Juke nu este o mașină sport, ci o mașină de status, hipsterească și inedită, creată cu scopul de a întoarce toate privirile. Așadar, detalii precum sprintul până la 100 km/h care durează peste 11 secunde chiar nu au niciun fel de relevanță, având în vedere clientela acestei mașini.

Pe parcursul aventurii noastre de peste 800 km cu noul Nissan Juke, nonconformistul SUV japonez ne-a răsplătit cu un consum mediu de 7,1 l/100 km, după un traseu București-litoral și retur. Un consum perfect digerabil, mai ales că pe autostradă nu am rulat sub 130 km/h, aerul condiționat fiind și el permanent prezent la datorie. Bineînțeles, în regim de autostradă, caroseria de SUV semi-coupe, cu plafonul arcuit, își arată limitele, din punct de vedere aerodinamic (vechea generație Juke având un cx de 0,35, noua generație, având o siluetă similară, nu credem că a scăzut mult sub această cifră). Pe lângă asta, micuțul motoraș de 1 litru turbo gâfâie la viteze de peste 110 km/h, având în vedere că trebuie să urnească peste 1,2 tone de nonconformism.

Juke-ul testat de noi, în nivelul de echipare N-Design, avea un preț de pornire de 26.650 de euro. În acești bani, sunt incluse o serie de dotări de ordin stilistic, cum ar fi caroseria în 2 tonuri, pachet personalizare exterioară (ornamente laterale în culoarea plafonului, sau jante de 19 inch negre cu prelucrare diamond cut), pachet interior, care includea tapiseria din piele sau acele inserții portocalii care descrețesc fruntea oricui, sistem Bose Personal sau sistem around view monitor, cu camere la 360 de grade. O listă lungă de dotări standard, care nu mai lasă loc de niciun fel de dotare opțională. Pentru că, la cei 26.650 de euro, Juke N-Design este, cum ar spune meseriașii români, full. Dar cu piele!

Articole similare

DS3 Crossback E-tense – lux electrificat

Alex Barbu

Test Renault Koleos Initiale Paris

Alex Barbu

Drive Test Land Rover Defender: Chiar și icon-urile pot fi revoluționate

Dan Vardie

Leave a Comment