AUTOpro
Test drive

Agilitate bavareză

BMW F 700 GS a debutat anul acesta completând gama familiei GS, noua motocicletă nemțească având o serie de caracteristici menite să realizeze din aceasta un lider în cadrul motocicletelor enduro adventure de cilindree medie. Cât de mult a reușit acest lucru noul F 700 GS rămâne să aflăm în rândurile următoare.

Noul BMW F 700 GS reprezintă succesorul modelului F 650 GS, noua motocicleta evoluând substanțial față de generația pe care o înlocuiește. Îmbunătățirile aduse constau într-o creștere a puterii motorului și totodată a cuplului dezvoltat de acesta, precum și rapoarte mai scurte ale cutiei de viteze. Sistemul de frânare a suferit și el transformări, F 700 GS dispunând de două discuri de frână.

Design-ul motocicletei este modern, elementele stilistice noi comparativ cu F 650 GS fiind noul design al parbrizului şi al cadranelor de bord, precum și semnalizatoarele cu geam fumuriu şi stopul spate cu LED-uri. Manetele pentru ambreiaj și pentru frâna față sunt ajustabile, iar mânerele ghidonului dispun de un sistem de încălzire cu două trepte de selectare.

Motocicleta este disponibilă în trei variante de culoare printre care aminitm Red Apple Metallic, Ostra Grey şi Glacier Silver.

DSC_0549
În offroad, BMW F 700 GS este foarte ușor de pilotat

Poziția în șa este foarte confortabilă, șaua fiind moale, în timp ce ghidonul este montat într-o poziție care nu solicită brațele rider-ului. Scărițele sunt joase, amplasarea lor fiind prea joasă pentru incursiunile pe trasee de offroad cu un nivel de dificultate spre mediu. Înălțimea șeii este de 820 mm pentru cea standard, BMW oferind posibilitate de a opta între mai multe variante cea mai joasă fiind de 790 mm (765 mm cu coborâre suplimentară). Astfel, F 700 GS este accesibil și pentru motocicliștii mai mici de statură, precum și pentru motocicliste.

În echiparea standard se găsește sistemul ABS care poate fi decuplabil prin apăsarea unui buton, dotările opționale incluzând ESA (Electronic Suspension Adjustment) și ASC (Anti Spin Control). ESA dispune de trei nivele de selectare, Normal, Comfort sau Sport, în timp ce sistemul ASC poate fi decuplabil prin selectarea unui buton.

Masa motocicletei la plin (incluzând ulei, carburant, baterie) de 209 kg nu-și face simțită prezența atunci când F 700 GS face slalom printre mașinile staționate în trafic, exercițiu ușor de realizat cu ajutorul ghidonului înalt care se află deasupra oglinzilor automobilelor din trafic, precum și cu ajutorul unghiului mare de bracaj de 64 de grade.

Comportamentul motocicletei este dinamic, aceasta fiind foarte ușor de manevrat pe viraje, schimbările de direcție realizându-se fără efort. Protecția la vânt este destul de slabă, mai ales la viteze destinate pentru autostradă. Motorul de 798 cmc cu doi cilindri în linie dezvoltă 75 CP la 7.300 rpm, în timp ce cuplul maxim de 77 Nm este disponibil la 5.300 rpm. Accelerația este progresivă pe toată plaja de turație, răspunsul manetei de accelerație fiind prompt și fără întârziere. Propulsorul de 798 cmc cu doi cilindri în linie trage susținut indiferent de numărul de rotații pe minut. Sunetul acestuia este plin de caracter chiar și cu toba stock, sonoritatea lui fiind foarte apropiată de un monocilindru.

Transmisia este formată dintr-o cutie de viteze bine realizată cu șase trepte a căror cursă este scurtă, acest aspect oferind lui F 700 GS o accelerație rapidă.

DSC_0517
În echiparea lui BMW F 700 GS, sistemul ABS este oferit ca opțiune standard

 

Suspensia este destul de moale oferind un maxim de confort indiferent de denivelările asfaltului, iar în offroad aceasta lucrează optim, atâta timp cât traseul nu devine prea denivelat. Cursa furcii de 170 mm asigură posibilitatea negocierii într-un mod eficient a dâmburilor, precum și a șleaurilor lăsate de autovehicule, și permite totodată străbaterea traseelor acoperite cu pietriș.

Sistemul de frânare este alcătuit din două discuri flotante, cu diametru de 300 mm, și etriere flotante Brembo cu două pistonașe pentru față, în timp ce roata spate dispune de un disc cu diametrul de 265 mm și un etrier flotant Brembo cu un pistonaş. Frânarea se realizează ușor și progresiv, fiind totodată precisă și datorită sistemului ABS disponibil ca echipare standard.

Caracterul rafinat, intuitiv și civilizat al lui BMW F 700 GS, precum și comportamentul rutier natural reușesc să realizeze o motocicletă potrivită pentru orice fel de rider, indiferent de nivelul de experienţă.

 

 

Text: Cosmin Voicu

Foto: Andrei Vasile

 

Date tehnice:

 

BMW F 700 GS

MOTOR 2 cilindri în linie, 4 timpi, răcit cu apă, 4 supape pe cilindru, 798 cmc

PUTERE 75 CP/7.300 rpm

CUPLU 77 Nm/5.300 rpm

TRANSMISIE ambreiaj multidisc în baie de ulei, acționat mecanic, cutie de viteze cu șase trepte, finală prin lanț

PERFORMANȚE 192 km/h

CONSUM mixt 5.1 l/100 km

SUSPENSII față furcă telescopică, jambe de Ø 41 mm, spate monoamortizor WAD

FRÂNE față două discuri flotante, diametru 300 mm, etriere Brembo flotante cu două pistonașe, spate un disc, diametru 265 mm, etrier Brembo flotant cu un pistonaş

MASĂ PROPRIE 186 kg la gol, 209 kg la plin

DIMENSIUNI (Lxlxh) 2.280x880x1.215 mm, înălțime șa 820 mm (şa joasă: 790 mm, cu coborâre suplimentară: 765 mm), volum rezervor 16 litri, rezervă 4 litri

 

Articole similare

Test drive Jeep Renegade 4xe – Unde se țin esențele tari?

Filip Sîrbu

Test drive Nissan X-Trail e-Power – Locomotiva niponă

Filip Sîrbu

Opel Adam Rocks – For those about to… Rocks

administrator_autopromag