AUTOpro
Test drive Generale

Test drive Kia XCeed – Portocala mecanică

Kia XCeed

Cu o nouă motorizare mild-hybrid, un spirit mereu tânăr și un caracter aparte, Kia XCeed ne-a scos timp de câteva zile din tumultul vieții de zi cu zi. O ieșire din cotidian care ne-a permis să dezbrăcăm (din nou) de secrete primul crossover Ceed din istorie.

Kia XCeed

Adevărata noutate se ascunde în spatele exteriorului chic și nonconformist al răzvrătitei Kia XCeed. Noua motorizare pe benzină de 1,5 litri Smartstream mild-hybrid cu injecție directă, a scos din joc vechiul 1,4 T-GDI, forțat să se pensioneze anticipat. Kia, ca și alți producători, a decis să apeleze la creșterea cilindreei motoarelor. Este oare upsizing-ul un nou trend în industrie? Să zicem că da, să sperăm că nu…

Mașina testată de noi venea chiar și cu sistem de parcare automată, care a funcționat fără cusur.

Cu o putere maximă de 160 CP la 5.500 rpm, noul 1.5 T-GDi este cu 14% mai puternic decât vechiul 1,4 T-GDi, cuplul motor maxim, de 253 Nm, fiind și el cu 4,5% mai generos decât înainte. Scopul principal a fost însă reducerea emisiilor poluante, care au scăzut, în cazul lui XCeed, cu 6,2% în comparație cu vechea motorizare.

Mașina testată de noi venea nu doar cu noua motorizare, ci și cu ingeniosul sistem mild-hybrid EcoDynamics+, care oferă o reducere de 6,9% a emisiilor de CO2 față de vechiul motor 1,4 T-GDi (135 g/km vs 145 g/km). Fiindcă este vorba de un sistem mild-hybrid, trebuie menționat faptul că motorul electric, care poate funcționa și ca generator, nu poate propulsa de unul singur automobilul, acesta având doar rol de asistare a motorului cu ardere internă în anumite scenarii dar și de extindere a perioadei de oprire a acestuia. Motorul electric este conectat la arborele cotit prin intermediul unei curele.

Kia XCeed

Asta înseamnă că sistemul este capabil să oprească motorul la viteze mult mai mari decât o poate face un sistem Start-Stop clasic, ceea ce permite o reducere suplimentară a consumului de combustibil, mai ales în timpul decelerărilor din mediul urban, când semaforul este pe culoarea roșie.

Pe lângă extinderea perioadei de oprire a motorului, sistemul este capabil să asigure și funcționarea în regim coasting, cu motorul decuplat de transmisie, pentru o eficiență sporită. Atenție, nu confundați coasting-ul cu frâna de motor, deoarece, în coasting, motorul este decuplat de transmisie dar tot consumă combustibil, pe când, în frână de motor, motorul cu ardere internă are consum zero.

Sistemul mild-hybrid este cel mai bine scos în evidență prin intermediul modului Eco, care anesteziază cei 160 CP și 253 Nm ai motorului cu ardere internă. Cu modul Eco activat în permanență, am obținut un consum de 7,1 l/100 km pe parcursul unui traseu București-Vama Veche și retur, în condițiile unui stil de condus molcom și relaxat, cifră foarte apropiată de consumul combinat WLTP de 6,4 l/100 km. Pentru cei mai agitați din fire, modul Sport scoate tot ce e mai bun din cele două surse de putere, rezultatul fiind mai mult decât dezirabil, XCeed fiind surprinzător de agilă pentru clasa din care face parte.

Kia XCeed

Kia XCeed, cu noua motorizare 1,5 T-GDi cuplată la cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj uscat cu 7 trepte – care, apropo, nu se recomandă să fie ținută în D la semafor, cu piciorul pe frână, întrucât acest comportament scade exponențial durata de viață a cutiei – are un preț de pornire de 24.734 euro, cu TVA. Însă simpatica portocală mecanică venea cu un preț de 33.000 de euro cu TVA, întrucât prietenii noștri de la Kia nu s-au zgârcit deloc cu opționalele. De la scaune ventilate, volan încălzit, acoperiș panoramic, sistem de parcare automată, panou de bord complet digital și câte și mai câte, portocalei mecanice nu îi lipsea absolut nimic.

Prin intermediul programului Rabla, care oferă o reducere cumulată de 2143 euro cu TVA (primă de casare de 7500 de lei, plus Ecobonusul, aplicat vehiculelor cu sisteme de propulsie hibridă, de 3000 de lei), dar și a reducerii de 2200 de euro oferite de Kia, clienții pot reduce dintr-un foc prețul de achiziție cu circa 4.300 de euro. O reducere mai mult decât importantă pentru un crossover pur și simplu altfel.

Articole similare

Dacia: Aproape 4.500 de clienți au rezervat online un model în primul trimestru din 2024

Mihai Morcovescu

Volkswagen a început producția electricului ID.7 la uzina din Emden

Mihai Morcovescu

Skoda a atins pragul de 3.000.000 de SUV-uri produse

Mihai Morcovescu

Leave a Comment