AUTOpro a fost singura publicație din țara noastră care a avut șansa de a vorbi cu Mate Rimac în cadrul unei mese rotunde organizată de Juriul AUTOBEST, iar acum aflăm de la CEO-ul companiei croate o veste pe cât se poate de neașteptată. Viitorul hypercar Rimac este foarte probabil să nu mai fie strict electric!
Cine s-ar fi așteptat la așa ceva de la compania care a dezvoltat unele dintre cele mai evoluate pachete de baterii, motoare și sisteme de propulsie 100% electrică?! Cine ar fi crezut că după ce Nevera a bătut record după record, iar asta nu doar pe cateroria EV-urilor, următorul hypercar al croaților va putea veni cu motoare termice sub capotă?!
Ei bine, conform CEO-ului Mate Rimac, cererea pentru mașini electrice high-end este în continuă scădere, clienții se pare că vor ceva mai analog, după cum chiar el consideră. Mate este atunci de părere că trebuie să se adapteze pieței.
Oricum, geniul Rimac, așa cum l-am numit aici la AUTOpro, nu a spus niciodată că compania pe care o conduce se limitează la conceperea și dezvoltarea de soluții de propulsie 100% electrice. Mate a declarat: „Rimac nu este exclusiv electric; vom face tot ce este mai interesant la momentul respectiv!”.
De fapt, Mate a recunoscut în 2022 că deja cu doi ani înainte de a fuziona cu Bugatti avea în dezvoltare un motor cu combustie internă. Asta poate însemna că viitorul hypercar Rimac va putea veni cu propulsie hibridă, ceea ce este de așteptat, mai ales că succesorul lui Bugatti Chiron se zvonește că ar primi un motor V16 în configurație hibridă, adică ajutat de baterii și motoare electrice.
Sursa: Motor1.com