AUTOpro
Stiri Green car

Reykjavik este cel mai EV friendly oraș la nivel european

Conform statisticii recent întocmite de platforma Uswitch, Reykjavik este cea mai propice locație pentru a deține un vehicul electric de pe întreg continentul european. Cum, și mai ales, de ce, vă vom spune numaidecât, într-o nouă și extrem de relevantă anchetă jurnalistică de excepție marca AUTO Pro.

Explozia nemaipomenită a vânzărilor de vehicule electrice își continuă marșul neîntrerupt către cifre de-a dreptul fabuloase. Însă, după cum bine știm cu toții, infrastructura nu reușește întotdeauna să țină pasul cu boom-ul de vânzări electrice. Tocmai de aceea, platforma Uswitch și-a propus să întocmească un clasament al celor mai EV friendly orașe din Europa.

Adică orașele care fac această tranziție iminentă spre electrificare mult mai lejeră, ieftină și lipsită de griji. Pentru o analiză cu adevărat exhaustivă, Uswitch a colectat date legate atât de prețul per unitate de energie electrică, cât și de distanța medie dintre punctele de încărcare sau puterea medie oferită de acestea. Rezultatele au arătat oarecum surprinzător, pentru că cea mai propice urbe pentru a deține un vehicul electric s-a dovedit însăși capitala Islandei, cu un scor de 7,94 din 10.

Din totalul punctelor de încărcare din Reykjavik, circa 65% sunt gratis, prețul mediu per unitate de energie electrică situându-se în jurul a 1,44 RON/kWh. Capitala Islandei s-a mai făcut remarcată și prin puterea medie de 26 kW a infrastructurii de încărcare (a doua ce mai mare din top, după cea a capitalei Cehiei, Praga, a cărei rețea de stații atinge o putere medie de încărcare de 32 kW), dar și prin distanța medie de doar 550 de metri între două puncte oarecare de înăcrcare.

Locul doi este ocupat de orașul scoțian Glasgow, care a ocupat treapta a doua a podiumului prin prisma gratuității extinse a infrastructurii de încărcare, peste 92% din punctele de încărcare fiind fără plată. Podiumul se încheie cu capitala Portugaliei, Lisabona, care se remarcă printr-o infrastructură cu cel mai mic cost per unitate de energie electrică dintre toate orașele analizate, de doar 0,84 RON/kWh. În ciuda faptului că doar 1% din punctele de încărcare sunt fără plată, Lisabona își merită cu prisosință un loc atât prin pricina costului absolut infim, cât și prin pricina unei distanțe medii dintre stații de doar 760 de metri.

Reversul medaliei, sau topul rușinii, dacă vreți, al celor mai non-friendly orașe pentru posesorii de EV-uri, este condus, slavă Domnului, de orașul britanic Liverpool. Am zis slavă Domnului pentru că, dacă s-ar fi luat la puricat orașele României, am fi fost iarăși ciuca bătăilor. În fine, să revenim la ale noastre. Liverpool s-a situat pe primul loc din coadă din cauza distanței mari dintre punctele de încărcare (2,38 km), dar și datorită puterii medii destul de scăzute (14 kW) a infrastructurii de încărcare.

Liverpool este urmat de Paris, Capitala Franței, a cărei infrastructură cu putere medie respectabilă de 54 kW pierde puncte la capitolul preț per unitate de energie electrică (2,13 RON/kWh) dar nu numai. Distanța medie de 2,15 km dintre stații adâncește caracterul ușor problematic al infrastructurii de încărcare din Orașul Luminilor. În cele ce urmează, vă lăsăm să vă delectați cu rezultatele culese cu multă migală de platforma Uswitch, care denotă o cu totul altă realitate decât am fi tentați să credem la prima vedere.

Articole similare

Kia va lansa în 2018 noul sistem de propulsie mild-hybrid diesel de 48V

Filip Sîrbu

PSA nu va mai produce două modele de mașini

Audi Q8 facelift: prima imagine oficială. Debutul a fost fixat pentru 5 septembrie

Mihai Morcovescu