PSA încheie producția mașinilor de oraș Peugeot și Citroën, retrăgându-se de pe o piață din ce în ce mai neprofitabilă.
Potrivit Reuters, PSA pune capăt producției de mașini de oraș Peugeot și Citroën, deoarece începe o revizuire strategică înainte de fuziunea planificată cu Fiat Chrysler. Astfel se retrag de pe o piață din ce în ce mai neprofitabilă în industria automobilelor.
Se pare că PSA a fost deja de acord să-și vândă acțiunile în asocierea cehă cu Toyota, unde sunt fabricate modelele Peugeot 108 și Citroen C1. De asemenea, a fost luată decizia de a opri vânzarea totală a mașinilor pe benzină.
Această decizia a fost luată pe fondul costurilor crescute cauzate de sistemele costisitoare de filtrare a gazelor de eșapament, care trebuie sa respecte legile mai stricte privind emisiile. Mai mult decât atât, Comisia Europeană intenționează să restrângă limitele de emisii pentru autoturisme în cadrul noilor propuneri menite să reducă producția de gaze cu efect de seră până în 2030.
PSA a refuzat să comenteze viitorul celor două mașini mici. Producătorul auto a declarat că analizează ce produse vor satisface cel mai bine așteptările clienților din segmentul A și vor face față obiectivelor europene privind emisiile de carbon.
Piața europeană a mașinilor de oraș este în continuă scădere, iar PSA a întrerupt deja producția a două modele Opel mai mici, Adam și Karl entry-level, ca parte a impulsului de rentabilitate.