AUTOpro
Prezentari

Proiectul Holland & Holland în cătarea puștii

Divizia SVO a Land Rover și-a unit forțele cu producătorul de arme Holland & Holland pentru a da naștere celui mai luxos și, cum altfel, mai scump Range Rover construit în istorie. Rezultatul arată spectaculos și costă 230.000 de euro.

HH_EXT_London

Text: Robert Stan

La prima vedere nu există nici o legătură între un producător de vehicule și unul de arme. Poate doar utilizarea pe scară largă a metalelor și a lemnului nobil. Ei bine, în cazul „mariajului” dintre marca Range Rover a grupului Jaguar Land Rover (JLR) și Holland & Holland există totuși o legătură mult mai strânsă. Una regală putem spune. Ambele mărci dețin mandatul de furnizor al Casei Regale Britanice. Pe lângă acest important titlu, JLR și Holland & Holland au decis să își unească numele pentru un proiect foarte interesant: realizarea unui vehicul de lux care să se plieze perfect pe dorințele clienților producătorului de arme. Așa a luat naștere cel mai scump Range Rover din istoria mărcii, modelul Holland & Holland.

L405_15HH_INT_DET01

Având la bază modelul Range Rover Autobiography Black, seria limitată Holland & Holland Range Rover va fi produsă într-o serie limitată în doar 120 de unități, câte 40 în fiecare dintre următorii trei ani. Intrat în portofoliul diviziei Special Vehicle Operations (SVO) a Land Rover, proiectul demonstrează creșterea rapidă a notorietății acesteia precum și ambiția de a produce vehicule de lux cu un grad ridicat de personalizare. Potențialii clienți pot alege dintr-o gamă de propulsoare formată dintr-un diesel SDV8 de 4.4 litri care dezvoltă 339 CP și un motor cu benzină, V8, supraalimentat, de 5.0 litri care dezvoltă 510 CP.

L405_15HH_Interior

Atât SVO cât și Holland&Holland reprezintă vârfuri ale măiestriei în domeniile lor de activitate iar vehiculul creat împreună arată cât de departe se poate merge în domeniul luxului atunci când doi maeștri își combină puterile. Chiar dacă este, în esență, tot un Range Rover, modelul Holland & Holland este foarte ușor de deosebit chiar și de celelalte produse ale mărcii auto în primul rând grație culorii verzi, specifică producătorului de arme. Chiar și grila radiatorului este vopsită în aceeași nuanță având mici inserții cromate pentru a sublinia contrastul.

În interior, vehiculul a fost modificat astfel încât să corespundă stilului de viață al clienților Holland & Holland. Scaunele din spate sau, ca să fim mai exacți, cele două fotolii, au spătarul ajustabil cu 17 grade, acestea fiind completate de o consolă centrală reproiectată pentru a permite plierea electrică a două mici „birouri” din lemn de nuc, găzduirea unor prize USB, spații de depozitare de mari dimensiuni și iluminare la comandă. Întregul habitaclu este capitonat cu piele de cea mai bună calitate, iar pe spătarele scaunelor din față ea scoate în evidență o broderie care simbolizează emblema Holland & Holland. Tapițeria din piele este perfect completată de suprafețe acoperite cu lemn de nuc finisate în așa fel încât să amintească de patul unei arme. Ducând și mai departe ideea de mașină a unui utilizator de puști Holland & Holland, cei de la SVO au realizat mânerele interioare ale ușilor astfel încât să sublinieze  acest aspect. Aici gravorii au avut mult de muncă, însă rezultatul este fenomenal.

L405_15HH_INT_DET06

Dar ceea ce atrage cu adevărat atenția că vehiculul cu pricina este un Holland & Holland Range Rover se află ascuns în portbagaj. Ridicarea hayonului dezvăluie un spațiu de depozitare cu sertare special concepute pentru a găzdui armele de vânătoare și accesoriile acestora. Totul este, de asemenea, realizat din aluminiu, piele alcantara și lemn de nuc. În cazul în care utilizatorul are nevoie de întreg spațiul din portbagaj, micul cabinet poate fi scos în totalitate.

L405_15HH_INT_DET04

 (Articol publicat în numărul 33 – decembrie 2014 – al revistei AUTOpro. Pentru articole mai noi vă rugăm să vă abonați)

Articole similare

Peugeot 308 R Hybrid Concept – Hothatch la extrem

Autopromag

McLaren a lansat noul model GT

Robert Stan

Lamborghini Sián, acum în variantă Roadster

Robert Stan

Leave a Comment