AUTOpro
Stiri

Mazda CX-60, un nou capitol pentru marca niponă – din toamnă, în România

Mazda CX-60

Mazda CX-60 marchează pătrunderea într-o nouă eră. O eră plină de fascinație, tracțiune spate și motoare cu 6 cilindri…

Mazda CX-60

Mazda CX-60 este protagonistul unui nou și extrem de incitant capitol din povestea de succes Mazda. Un capitol ce pare că face în ciudă unei industrii auto din ce în ce mai constrânsă să renunțe la tradiții în detrimentul inevitabilului trend de electrificare deplină. Mazda CX-60 este primul automobil construit pe platforma cu tracțiune spate și motoare amplasate longitudinal pe care niponii au prevestit-o prin nenumărate teasere.

Mazda CX-60

Iată că acel moment a venit. Noua platformă, construită pe o arhitectură cu tracțiune spate și motoare amplasate longitudinal, se metamorfozează în premieră la bordul noii Mazda CX-60, noua navă amiral a gamei de SUV-uri Mazda de pe tărâm european. Da, ați auzit bine, Mazda CX-60 este un model destinat exclusiv pieței europene. Noua platformă vine cu punți față și spate independente (punte față double wishbone, punte spate multilink).

Mazda CX-60

Din punct de vedere dimensional, noua Mazda CX-60 este mai mare, dar și mult mai premium și fresh decât veteranul CX-5. Noua platformă, cu focus pe tracțiunea spate și motorizările mai mult decât potente, are de gând să facă viață grea triadei nemțești Mercedes-Benz, Audi și BMW, pe care Mazda are de gând să o atace cu extrem de mulți ași în mânecă.

Mazda CX-60

Unul dintre aceștia este reprezentat de noul sistem de propulsie PHEV, Mazda CX-60 fiind de altfel și primul model Mazda plug-in-hybrid din istorie. Sistemul aduce laolaltă un motor cu ardere internă de 2,5 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 190 CP și 261 Nm, și un motor electric de 134 CP și 250 Nm, care dezvoltă în tandem nu mai puțin de 327 CP și 500 Nm, transmiși tuturor celor patru roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8 trepte.

Această versiune oferă o autonomie maximă de 60 km (cifră valabilă la viteze de maxim 100 km/h) și emisii CO2 de 33 g/km, prin intermediul unei baterii de 17,8 kWh, care cântărește 175 kg. Cele 5,8 secunde necesare atingerii vitezei de 100 km/h transformă noul SUV CX-60 în cel mai rapid model Mazda din istorie.

Mazda CX-60

Gama de motorizări urmează a fi desăvârșită în 2023 cu două noi motorizări amplasate longitudinal, un 3,3 litri diesel cu 6 cilindri și tehnologie mild-hybrid pe 48V, respectiv un benzinar de 3 litri și 6 cilindri în linie, cu tehnologie Skyactiv X (motor cu aprindere prin scânteie și compresie).

Cele două agregate vor fi disponibile atât în configurații cu tracțiune integrală, cât și în configurații cu tracțiune spate. Exclusiv spate. Tracțiune spate și 6 cilindri! Habitaclul surprinde la rândul lui prin aerul premium, scufundat în materiale nobile. Tehnologia joacă de asemenea un rol extrem de important, display-ul sistemului de infotainment conducând ”ostilitățile” de la bordul noii Mazda CX-60.

Am reușit să aflăm câteva informații în exclusivitate despre planurile Mazda România în ceea ce privește lansarea noului SUV Mazda CX-60 pe piața din România. Răspunsurile nu fac decât să ne încânte, după cum veți vedea: ” Data estimată de sosire este la finalul verii, începutul toamnei, prețurile urmând a fi anunțate în perioada următoare.

În prima fază, concentrarea este pe comercializarea versiunii PHEV, obiectivul fiind de a vinde 150 de unități până la finalul acestui an. Toate motorizările anunțate pentru noua Mazda CX-60 PHEV vor fi disponibile și în România.” În traducere liberă, cel târziu anul viitor, vă veți putea comanda o Mazda CX-60 cu tracțiune spate și motor pe benzină cu 6 cilindri pe piața din România. Viitorul sună extrem de bine!

Articole similare

Sistemele Lidar ale mașinilor autonome pot fi orbite de atacurile cu laser

Darius Pana

Încărcarea wireless rapidă și autonomă a EV-urilor, posibilă la scară largă

Florin Amariei

APAR – Asociația Presei Auto din România – îndeplinește frumoasa vârstă de 20 de ani

Filip Sîrbu

Leave a Comment