AUTOpro
Stiri Industrie

Cum arată importurile de mașini din Europa, China și SUA raportate la producțiile interne

Importurile de masini in Europa, SUA si China

Relațiile comerciale dintre SUA și China pe de o parte, dar și dintre Europa și China, pe de alta, nu sunt la cele mai bune cote din ultimii ani. Doar că importurile de mașini dintre cele trei au un cu totul alt aspect decât ne-am aștepta.

Publicația Motor1 a realizat o analiză prin care sunt dezvăluite procentele la care se situează importurile de mașini raportate la producțiile interne. Poate cea mai surprinzătoare este situația Statelor Unite ale Americii, care importă circa 41% dintre mașinile ce se vând pe piața internă. Astfel, din cele 15.05 milioane de vehicule ușoare cumpărate de americani în 2021, numai 8,84 de milioane au fost produse local.

În Europa, pe de altă parte, situația este evident mai bună. Pe Bătrânul Continent au fost vândute anul trecut 14,2 milioane de automobile, dintre care 10,79 au fost fabricate într-una dintre țările europene. Astfel, 78% dintre toate înmatriculările de mașini noi au fost pentru unități produse în regiune, semn că europenii tind să cumpere mai multe produse locale comparativ cu americanii.

Totuși, China este la un cu totul alt nivel. Importurile de mașini produse în afara țării asiatice sunt cu adevărat exotice. Cea mai mare piață auto din lume, ce corespunde unor vânzări de peste 24,5 milioane unități în 2021, a importat numai 1,16 milioane mașini dintre acestea. Din cele 24,47 milioane automobile produse în China anul trecut, 23,37 milioane au fost înmatriculate tot aici. Aceste cifre corespund unui procent de doar 5% pentru importurile de mașini fabricate oriunde în altă parte a lumii, decât în China.

Revenind la Europa, în Germania 34% din mașinile fabricate local au ajuns în afara Europei, iar 43% din total au fost vândute în Europa, dar nu în Germania. Marea Britanie a vândut 37% din producția locală de mașini în afara Europei și 44% pe Bătrânul Continent, cu excepția UK. Spania a vândut nu mai puțin de 1,76 milioane de automobile în Europa, fără a lua în calcul piața locală, din Franța doar 150.000 de unități au plecat în afara Europei, iar din Italia o idee mai mult, adică circa 156.000.

România exportă marea majoritate a mașinilor fabricate local

În România, producția internă, reprezentată de mașinile fabricate de Dacia la Mioveni, respectiv de Ford la Craiova, este majoritar exportată. De la Dacia pleacă în afara țării aproximativ 85% din producție, în timp ce mașinile Ford ajung în proporție de 95% la export.

Trecerea către vehicule complet electrice creează însă atât o oportunitate pentru unele economii, cât și provocări uriașe pentru altele. În România nu se fabrică deocamdată nicio mașină electrică, de la Dacia nu sunt semne în acest sens, dar Ford, prin Ford Otosan, va începe din 2024 producția unui vehicul electric la Craiova. Așadar, până atunci, importurile de mașini electrice reprezintă la noi în țară 100% din vânzările interne.

Articole similare

Škoda Scala: noul nume al noului model compact

administrator_autopromag

Cei mai emoționați fani din F1

Florin Amariei

Ford Europa vinde fabrica de la Craiova lui Ford Otosan

Dan Vardie