AUTOpro
Stiri Eveniment Industrie

IAA 2021 – viitorul este plictisitor

iaa 2021 plictisitor

Deși încă nu ne dăm seama, viitorul automotive este unul plictisitor. Asta, bineînțeles, dacă e să ne raportăm la ceea ce am descoperit la IAA 2021 sau, mai pe bătrânește, Salonul Auto de la Munchen.

AUTOpro a fost prezent la IAA 2021, unde efervescența specifică evenimentelor de profil pre-pandemie aproape a dispărut. Accentul este acum pus pe cursa înspre electrificarea totală, o ambiție care pare a fi scurs deja din mărci pasiunea care parcă deunăzi era peste tot ușor de găsit. Acest Salon Auto de la Munchen a fost, de fapt, o mare înșiruire de cabluri, fire și prezentări de baterii. Spunem acest lucru pentru că am remarcat doar două (2) mașini cât de cât accesibile care încă n-au fost parțial sau total electrificate: Dacia Jogger și Mercedes-Benz C220d.

IAA 2021 a fost primul salon auto organizat de când a izbucnit pandemia. În loc să devină un loc de sărbătoare pentru renașterea industriei auto într-o eră a speranței induse de încrederea în revenirea la normal, ne-am izbit de un zid care ne-a furat acea bucurie automotive esențială. Acum nu se mai vorbește doar despre mașini și progresul lor tehnologic, ci despre mobilitate și soluții alternative la transportul personal. Una dintre ele – bicicleta…

Mai surprinzător pentru noi este faptul că IAA 2021 ne amintește de avertismentul primit de Salonul Auto și Accesorii București pentru că nu putea integra și mașini, și accesorii sau furnizori terți. Acum, la IAA 2021, scena a fost dominată de intercalarea constructorilor auto cu cei care furnizează diverse soluții de mișcare pe două sau patru roți.

Suplimentar, toată lumea vrea acum să fie mai eco ca niciodată. E fashion! De parcă am fi uitat de înțelegerile făcute pe sub mână de foștii conducători ai marilor jucători din acest sector economic care, din fericire, deja au fost sancționate destul de dur!

N-am rămas ancorați în trecut. Cititorii noștri vom ști că am fost publicația din România care întotdeauna a urmărit cele mai noi descoperiri din domeniul EV. Suntem printre puținii care au relatat despre Lynk&Co., dorințele producătorilor europeni și ale importatorilor cu privire la FitFor55, schimbările necesare din industrie și alte asemenea știri relevante. Cu toate astea, viitorul complet electric (fie pe baterii, fie pe hidrogen) nu trebuie să devină unul plictisitor și automatizat. Nu de alta, dar vom ajunge ca șofatul să nu mai fie decât o experiență rezervată celor extrem de înstăriți care își vor permite să plătească pentru a-și conduce propria mașină.

Până la un deznodământ mai mult sau mai puțin tragic, să aflăm ce s-a prezentat la IAA 2021.

Noutățile de la IAA 2021 (Salonul Auto de la Munchen)

Cele mai importante descoperiri făcute la IAA 2021 sunt:

  • Renault a dezvăluit Megane E-Tech Electric și Mobilize Limo, un serviciu de transport fără emisii adresat doar celor care vor să călătorească singuri;
  • Dacia și-a reconfirmat noua identitate vizuală și a arătat Jogger celor prezenți la eveniment;
  • ACM a lansat City One – un competitor pentru Citroen Ami și Opel Rocks-E;
  • Audi a prezentat viziunea sa pentru viitor prin conceptul grandsphere și a introdus RS 3 cu 400 de CP;
  • BMW a arătat că vrea să devină cel mai sustenabil brand auto din lume și a prezentat un scuter și un posibil succesor pentru i3;
  • Cupra a adus UrbanRebel;
  • Ford a prezentat Kuga PHEV și Mustang Mach-E GT – cel mai puternic Mach-E;
  • Hyundai a organizat teste cu noul Ioniq 5;
  • Kia a arătat noul Sportage special dezvoltat pentru Europa;
  • Mercedes-Benz a prezentat EQE, EQB, conceptul pentru Clasa G complet electrică și un crossover Smart;
  • MINI a adus conceptul Urbanaut;
  • Ora (China) a anunțat lansarea în Germania cu un competitor electric pentru Fiat 500;
  • Porsche a prezentat Mission R cu 1.088 de CP;
  • Volkswagen a prezentat noul Taigo, conceptul ID. Life și ID.5 GTX;
  • Wey (China) a anunțat primul său SUV PHEV pentru Germania.

Articole similare

Cursa de 48 de ore: semnal de alarmă împotriva oboselii la volan

Dragos Baltateanu

Cea mai mare și mai puternică stație de încărcare pentru BEV-uri, în Oxford

Florin Amariei

Tesla taie prețurile pentru Model 3 și Model Y, dar scumpește variantele performante

Florin Amariei

Leave a Comment