AUTOpro
Green car

Gama Renault, împărțită în două categorii de vehicule

Renault

Grupul francez Renault pare a fi în pragul unei schimbări majore a gamei sale de produse. Primele informații arată crearea a două familii de vehicule, una 100% electrică și alta aferentă mașinilor cu motoare termice și sisteme hibride de propulsie.

Forțat de o balanță financiară deficitară, cu pierderi de 141 de milioane de euro în 2019 și cu vânzări în scădetre îm primul trimestru din 2020, grupul Renault pregătește un plan de redresare care implică renunțarea la unele modele, dar și la unii subcontractori. Ținta acestui program este ecomnomisirea a două miliarde de euro.

Încă înainte de preluarea frâielor companiei de către fostul șef SEAT, Luca de Meo, grupul Renault încearcă să găsească soluții de a redeveni rentabil. Nu este încă suficient de clar dacă măsurile adoptate de grup au la bază acceptul viitorului șef sau sunt luate de actuala conducere tocmai pentru a nu îi lăsa lui de Meo spațiu suficient pentru a își impune propriul plan.

Cum prima variantă pare mai plauzibilă, francezii de la l`Argus scriu că Renault a început deja schimbarea stategiei din China.

În Europa în schimb, pe lângă o schimbare la nivelul factorilor de conducere ai companiei și o renunțare la colaborarea cu mai multe companii subcontractoare, francezii par gata să restructureze gama de produse și să o separe în două linii foarte clare: una 100% electrică și alta aferentă mașinilor cu motoare termice și sisteme hibride de propulsie. În acest caz, Renault pare să adopte o strategie apropiată de cea a grupului Volkswagen, în timp ce alți producători, preum PSA, BMW, Daimler, au preferat adoptarea unei singure linii de produse, dar cu o arhitectură flexibilă care să permită asamblarea pe aceeași platformă a tututror tipurilor de propulsie.

Citându-l pe Ali Kassai, vicepreședinte al grupului Renault și șef al departamentului de planificare a produselor, publicația l`Argus arată că francezii încearcă o grăbire a programelor pentru mașini electrice și hibride, completată de o reducere a gamei de vehicule.

O primă informație certă este că monovolumele Scenic și Espace nu vor avea urmași, locul acestora fiind luat de un viitor SUV care ar putea fi noua generație Kadjar. Apoi, sursele jurnaliștilor francezi arată că proiectele de înlocuire pentru modelele Koleos și Talisman au fost oprite. Iar despre Espace nici nu mai poate fi vorba.

Deși la începutul primăverii existau unele zvonuri care adăugau modelul Megane la lista proiectelor abandonate de Renault, informația a fost dezmințită de Ali Kassai. Acesta a menționat că „doar nu credeți că am investit într-o nouă arhitectură a platformei CMF C/D doar pentru a o opri”.

Prin urmare, o nouă generație Megane va ajunge pe piață însă aceasta nu va mai avea o variantă break. Este însă posibil ca, pe lângă varianta hatchback, familia Megane să includă un crossover care ar avea loc în gama Renault între Captur și Kadjar. Acestea sunt, încă, doar supoziții bazate pe surse din cadrum companiei franceze, însă este limpede că viitorul Megane, ca și alte modele ale grupului, nu va mai avea, începând cu 2020, variante diesel. În schimb, modelul va putea fi comandat fie cu propulsoare alimentate cu benzină, fie cu sisteme hibride sau chiar plug-in hybrid. În unele cazuri, precum viitorul Kadjar de exemplu, pentru propulsie va fi adoptat sistemul hibrid utilizat în prezent de gama Mitsubishi.

În schimb, gama complet separată de vehicule 100% electrice va include câteva vehicule noi. Cel puțin asta susțin jurnaliștii francezi. Pe lângă actualul Zoe, încă din acest an va fi dezvăluit un SUV mic care va reprezenta debutul platformei CMF-EV. Acesta va fi urmat în 2022 de un SUV compact, frate al modelului Nissan Aryia, pentru ca, ulterior, să ajungă pe piață și un SUV electric de dimensiuni mai mari care ar putea purta marca Alpine. Ultimele două SUV-uri electrice vor fi derivate ale conceptului Morphoz, prezentat în aceată primăvară.

Articole similare

UE se plânge că producătorii din China inundă Europa cu mașini electrice ieftine

Mihai Morcovescu

Castrol, parteneriat cu XING pentru răcirea avansată a bateriilor EV-urilor

Florin Amariei

Audi va produce E-Tron Quattro și Sportback la Bruxelles

Filip Sîrbu

Leave a Comment