AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Generale Interviuri

Interviu în exclusivitate AUTOpro cu Beatrice Foucher, CEO-ul DS Automobiles: „DS Automobiles va vinde exclusiv modele 100% electrice începând din 2024”

DS

DS Automobiles, brandul francez de mașini de lux din cadrul Grupului Stellantis, este din 2015 un brand de sine stătător după 6 ani în care a făcut parte din Citroen. Compania a reconfirmat cu ocazia Salonului Auto de la Paris faptul că, pentru a anticipa schimbările profunde ale industriei auto, va lansa doar vehicule electrice cu tracțiune integrală și vehicule hibride începând din 2024.

Anunțul a fost făcut chiar de CEO-ul companiei, Beatrice Foucher, cu ocazia unei mese rotunde organizată de Juriul European Autobest.

„DS Automobiles excelează în ceea ce privește designul și materialele folosite”

DS Automobiles

Fost vicepreședinte la Renault și specialistă în materie de mașini electrice unanim recunoscută, Foucher a vorbit cu această ocazie despre poziția în cadrul gigantului Stellantis a mărcii pe care o conduce de aproape doi ani și despre valorile care determină succesul de piață al brandului DS și permit dezvoltarea gamei.

Ea spune că „DS Automobiles excelează în ceea ce privește designul, materialele folosite, dar și în ceea ce privește măiestria cu care sunt produse mașinile, DS este mai mult decât o mașină”.

„Vrem să oferim arta franceză a călătoriei în mașini de lux electrificate în care clienții noștri să aibă parte de experiențe cu totul noi. Cred cu tărie că luxul nu a fost niciodată atât de bun ca în prezent. Sunt sigură că tuturor oamenilor le pasă de experiența pe care o pot oferi brandurile de lux și de aceea trebuie să oferim cele mai luxoase și mai performante mașini, iar până în momentul de față cred că am reușit”, a declarat Foucher.

După cum spuneam începând cu 2024, DS Automobiles va vinde exclusiv modele 100% electrice, iar primul dintre acestea va fi construit pe noua platformă STLA Medium. „Industria auto se confruntă cu o schimbare a cărei amploare și viteză sunt fără precedent. În calitate de marcă avangardistă, DS Automobiles a anticipat această mișcare, plasând electrificarea în centrul strategiei sale”, a spus Beatrice Foucher.

CEO DS Automobiles: „Avem nevoie de timp pentru a consolida produsele în condițiile unui deficit de notorietate”

DS Automobiles

Următoarele evoluții ale legislației și dezvoltările din ecosistemul vehiculelor electrice va oferi oportunități pe care cei de la DS Automobiles doresc să le ofere clienților care sunt deja fani ai gamei electrificate DS. „Am luat decizia de a accelera acest proces de dezvoltare pentru a crea o nouă artă de a călători 100% electrică, atractivă în materie de plăcere și remarcabilă în ceea ce privește calitatea și performanța; este o nouă artă de a călători, în mod categoric hi-tech și, în același timp, elegantă. Este un plan îndrăzneț, ce va prinde contur începând cu anul 2024”, a mai spus CEO-ul DS.

Prin această strategie DS Automobiles își propune să ofere eficiență tehnologică, dinamism și rafinament și garantează o mobilitate fluidă în fața reglementărilor tot mai stricte în ceea ce privește utilizarea mașinii, în special în centrul orașelor.

DS Automobiles nu a lansat în 2022 nici un nou model și nici nu o va face până la finalul anului curent. Este vorba despre o pauză în ritmul care fusese anunțat inițial pentru foaia de parcurs a mărcii franceze. „În 2021, am lansat DS 9, apoi DS 4, care au ajuns pe toate piețele unde activăm, inclusiv în China. De altfel, așa a fost planificat. Calendarul strategic rămâne însă bazat pe o actualitate puternică a produsului, însă lumea trebuie să înțeleagă că avem nevoie de timp pentru a consolida produsele noastre în condițiile unui deficit de notorietate”, a explicat Foucher.

CEO-ul DS Automobiles nu mizează pe magazinele online

DS Automobiles

Întrebată ce părere are despre posibilitatea vânzării online a modelelor DS, Beatrice Foucher spune că „oamenii ar trebui să cunoască marca DS Automobiles, să știe ce oferă și să-și construiască întreaga imagine”.

„Acesta este motivul pentru care clienții noștri au nevoie de magazinele noastre exclusive DS. Astfel, ei pot vedea, pot atinge și pot testa mașinile noastre de lux. Magazinele DS sunt în centrul strategiei noastre și, prin urmare, nu planificăm vânzări online în acest moment”, a explicat șefa DS.

În altă ordine de idei, după cum bine știm cu toții, procesul de electrificare în industria auto este în curs de desfășurare. Iar Beatrice Foucher este foarte clară pe seama acestui subiect. În opinia ei, „înainte de termenul-limită, care este anul 2030, 100% din piața europeană va fi complet electrică”.

Cu toate acestea, șefa DS rămâne precaută. Modelul său emblematic, DS7, nu este disponibil într-o versiune complet electrică, ci doar într-una plug-in hybrid și una cu motor termic convențional. Cumva surprinzător, cel mai mare SUV al mărcii se vinde mai bine decât cel mai mic model din gamă, DS3 Crossback.

Cu toate acestea, președintele DS Automobiles este departe de a se îngrijora. „Modelele sunt complementare, iar DS3 oferă o ofertă complet electrică care reprezintă 25% din vânzările sale”.

Articole similare

Nissan X-Trail, informații și fotografii oficiale

Ford Mustang55: ediție aniversară pentru muscle car-ul american

Dragos Baltateanu

Ferrari acceptă plata cu criptomonede pentru mașinile comercializate în SUA

Mihai Morcovescu