AUTOpro
Stiri

Waymo va opera curse cu taxiuri autonome către aeroportul din Phoenix

Waymo robotaxi

Aproape că nu trece zi fără să aflăm noi informații din zona autonomous driving. Ultimele noutăți nu au fost cele mai îmbucurătoare, fiind vorba despre descoperirea unor probleme pentru sistemele Lidar și despre lipsa unor profituri după investiții uriașe. Waymo vine însă cu vești mai bune.

Pentru a mai putea atrage bani spre a continua dezvoltarea vehiculeleor autonome, este nevoie de rezultate. Alphabet, gigantul american ce deține Google, printre altele, a anunțat că serviciul său de robotaxi este pregătit să ofere curse către un aeroport din SUA. În vizor este Sky Harbor International Airport din Phoenix, Arizona, unde și de unde clienții ar putea solicita servicii de transport cu vehicule autonome.

Waymo robotaxi

Deocamdată știm că mașinile vor putea avea și șofer care să poată interveni, dar se pare că vor fi și taxiuri complet autonome. Alphabet a omis să menționeze în cât timp Waymo ar începe să ofere astfel de curse către aeroport, dar anticipăm că americanii se vor grăbi. Asta fiindcă sunt operaționale deja taxiuri fără șofer în zona de centru a metropolei Phoenix, dar și în suburbii.

Mai mult, se estimează că circa 20% din cursele taxi clasice, cu șofer, sunt către și de la aeroportul din Phoenix. Așa că felia pe care Waymo are șansa de a o pune în propriul platou poate fi una serioasă, prin această nouă destinație pe care o va include în plan. Astfel, Waymo ar putea începe să genereze venituri din ce în ce mai mari și, eventual chiar ceva profit.

Singura problemă cu ruta către și de la un aeroport mare, aglomerat, oricare ar fi acela, este că de obicei acolo, la anumite ore, traficul este de coșmar, ba chiar uneori se creează adevărate ambuteiaje. Cum mașinile autonome nu se descurcă cel mai bine în astfel de situații, când este nevoie de decizii rapide și chiar neobișnuite, rămâne să vedem cum va face față Waymo când dă de greu. Știm deja că se vorbește de obligativitatea ca un operator să poată interveni asupra comenzilor mașinilor autonome de la distanță în anumite cazuri, așa că aceasta ar putea fi o soluție încă înainte de fi impusă prin reglementări.

Sursa : TheVerge.com

Articole similare

Concursul de eleganță Villa d’Este a fost amânat

Dan Damian

Renault lansează versiunea restilizată a modelului Clio

administrator_autopromag

Noua Dacia Spring Extreme vine cu motor de 65 CP, autonomie de până la 305 km, o nouă culoare pentru caroserie și multiple elemente noi de design

Darius Pana