AUTOpro
Green car Industrie Stiri

Mobilize prezintă Duo și Bento, două concepte de vehicule electrice urbane

Mobilize

Mobilize, noua divizie de mobilitate electrică din cadrul Grupului Renault, a prezentat primul său model cu emisii zero destinat traficului urban, care se numește Duo. Înrudit cu bipostul Renault Twizy, Duo este versiunea de producție a conceptului EZ-1, care a fost dezvăluit anul trecut. În același timp, Mobilize a dezvăluit și versiunea de marfă, care se numește Bento.

Cele două micro-vehicule electrice urmează să debuteze în public săptămâna viitoare, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Duo și Bento vor rivaliza cu Citroen Ami și My Ami Cargo și își vor face debutul în 2023, respectiv, 2024. Acestea vor fi disponibile doar pe bază de abonament pentru servicii de car-sharing și ride-hailing.

Mobilize Duo vine cu un singur motor electric și este oferit în două versiuni

Mobilize

Pentru aceia dintre voi care nu știți, Mobilize este noua divizie de mobilitate electrică pe care Grupul Renault a înființat-o în 2021. Specifice acestui brand este faptul că modelele electrice pe care le va lansa vor fi disponibile doar pe bază de abonament alături de alte produse și de servicii care fac parte din procesul de tranziție către electromobilitate.

La un an după ce a prezentat la Salonul Auto de la Munchen (IAA) primul său model electric, denumit Limo, Mobilize vine acum cu o nouă propunere în materie de mobilitate electrică. Este vorba despre primul vehicul urban, botezat Duo. Noul model este înrudit cu modelul Renault Twizy, ceea ce înseamnă că, în esență, este un cvadriciclu cu emisii zero destinat traficului aglomerat din oraș.

Noul Mobilize Duo este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un singur motor electric, amplasat pe puntea spate. Cvadriciclul francezilor este oferit în două versiuni.

Prima dintre acestea are o viteză maximă de 45 km/h și poate fi condusă și de adolescenții care nu au permis, dar care au împlinit 14 ani. Cea de-a doua variantă se laudă cu o viteză de top de 80 km/h și poate fi condusă exclusiv de persoanele care dețin permis auto categoria B.

Deocamdată nu există informații referitoare la puterea motorului, însă acesta promite o autonomie de 140 de kilometri în regim WMTC, un sistem de măsurare al autonomiei pentru motociclete. Duop poate fi încărcat la o priză standard sau la o stație de încărcare cu o priză Type 2.

Mobilize Duo este construit din materiale reciclate și reciclabile

Mobilize

Din punct de vedere estetic, Mobilize Duo este o evoluție comparativ cu Renault Twizy, având un look retro-futurist. Caroseria este fabricată din materiale reciclate în proporție de 50%, în timp ce 95% dintre materiale sunt reciclabile.

Cele mai multe elemente ale caroseriei sunt realizate din polipropilenă, în timp ce barele de protecție și pragurile integrează granule de plastic, care au rolul de a reduce urmele de uzură și de a elimina zgârieturile.

În ceea ce privește gabaritul, Duo are dimensiuni similare cu cele ale lui Twizy. Astfel, noul cvadriciclu are o lungime de 2,43 metri, o lățime de 1,30 metri și o înălțime de 1,46 metri.

La partea frontală regăsim un set de faruri LED de formă dreptunghiulară, în timp ce stopurile sunt sub forma unei benzi LED. Micro-vehiculul este finisat într-o combinație de gri antracit și portocaliu și poate fi personalizat în șase moduri.Printre suprafețele care pot fi individualizate se numără banda de sub parbriz, mânerele portierelor, montanții C și planșa de bord.

Versiunea utilitară Mobilize Bento are un portbagaj de 700 de litri

Mobilize

Interiorul noului cvadriciclu electric a avut ca sursă de inspirație jocurile video din anii ’80 și ’90. Spre exemplu, bordul are forma unui casetofon portabil și are un design simplist.

El conține un instrumentar de bord digital poziționat central în spatele volanului, un suport pentru smartphone, un port USB-C pentru încărcare și un difuzor. Maneta schimbătorului de viteze este situată în stânga volanului.

De asemenea, scaunul șoferului este amplasat central, iar în spatele acestuia se mai găsește încă un scaun pentru un singur pasager de 1,80 m înălțime. În partea din față există două spații de depozitare încăpătoare unde poate fi transportat un scaun cu rotile pliabil.

Cum spuneam, noul Mobilize Duo este disponibil și într-o variantă pentru transport marfă, denumită Bento, al cărei portbagaj are o capacitate de 700 de litri.

De asemenea, modelul dispune la interior și de o trapă cu ajutorul căreia pot fi transportate obiecte lungi, în partea dreaptă a șoferului. Bento va veni cu o serie de accesorii pentru habitaclu, precum un compartiment special pentru trusa de scule.

Sursa: Mobilize

Articole similare

Vânzări Dacia în prima jumătate a anului 2022 – singurul mare producător european ce a consemnat creșteri

Darius Pana

CES 2023: HOLON este un vehicul autonom desenat de Pininfarina ce va intra în producție din 2025

Darius Pana

CONCURS – Tune the Duster

administrator_autopromag