Volvo este unul dintre producătorii care și-au propus să devină 100% electric până la sfârșitul deceniului, iar pentru asta investește sume mari de bani în conversia modelelor din portofoliu și a facilităților de producție. Mai mult decât atât, potrivit celor mai noi informații care circulă în industrie, marca suedeză ar urma să lanseze cel puțin șase noi automobile electrice până în 2026.
Informația a fost publicată de agenția de presă Reuters, care citează „două persoane din interior care au cunoștință despre aceste plan”.
Planurile referitoare la electrificarea gamei de modele reprezintă cea mai importantă actualizare de când Geely Holding Group a achiziţionat marca de la Ford Motor, în 2010.
Volvo va deveni marcă pur electrică până în 2030

Potrivit sursei citate, se pare că Volvo își va transforma modelele sale de bază, inclusiv toate SUV-urile, sedanurile și break-urile, în vehicule electrice. În plus, în plan este prevăzută și lansarea unui monovolum electric de lux, care va avea rolul să crească vânzările în Asia pe piața din China.
La începutul acestui an, Volvo şi-a făcut publică intenția de a-și transforma întreaga gamă de modele într-una complet electrică până în 2030. Totodată, s-a raportat că scandinavii vor să lanseze propria versiune a MPV-ului Zeekr 009 (foto, sus), care va fi destinată piețelor asiatice. Ar fi primul model de acest gen din istoria mărcii și va avea trei rânduri de scaune.
De aceea, va folosi ca bază un model deja existent, care va fi modificat estetic pentru a se putea alinia filosofiei de design Volvo. De asemenea, ar putea fi operate modificări și sub capotă.
Cel mai popular model Volvo este XC60

Brandul suedez a mutat activitatea de dezvoltare a viitoarelor sale sedanuri și a MPV-ului electric la centrul său de cercetare din Shanghai.
Conform sursei citate, după ce SUV-ul XC90 a primit o versiune electrică denumită EX90, și XC60 va avea o variantă cu emisii zero. Același lucru se va întâmpla și cu sedanurile S60 și S90 și, probabil, cu versiunile break ale acestora, V60 și V90.
Reprezentanții Volvo au anunțat că în luna ianuarie a comercializat 48.520 de unități, cu 2% mai multe comparativ cu perioada similară din 2022. Vânzările de modele electrice și hibride plug-in au crescut cu 31%, reprezentând 40,7% din totalul vânzărilor Volvo pentru prima lună din 2023.

Cel mai bine vândut model Volvo în prima lună a anului curent a fost XC60 (foto, sus), care și-a găsit 16.016 de clienți la nivel global. Pe locurile următoare s-au clasat XC40 (14.038 unități) și XC90 (7.438 unități).