AUTOpro
Generale Connected Green car Stiri

VIDEO: Vehiculul complet autonom Amazon Zoox a fost testat pentru prima dată pe drumurile publice

Zoox, un start-up pe care gigantul american Amazon l-a achiziționat în 2020 pentru 1,3 miliarde de dolari, a anunțat că a testat cu succes pentru prima dată un vehicul electric complet autonom pe un drum public din California.

Testul cu acest robotaxi s-a desfășurat pe o distanță scurtă și a făcut parte din programul de lansare a unui serviciu de transfer gratuit pentru persoane în zonele aglomerate. În același timp, compania de peste Ocean își va putea perfecționa tehnologia.

Amazon Zoox, un vehicul autonom de 3,63 metri

Amazon

Acest program este limitat deoarece pasagerii sunt angajați ai companiei. În plus, operațiunea de transfer a fost autorizată de autoritățile locale să se poată desfășura pe un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri, între clădirile a două sedii ale companiei din Foster City (California).

„Anunțând prima cursă cu vehiculul nostru autonom pentru angajați ne adăugăm la progresele pe care industria le-a făcut în ultimul an. Astfel, ne apropiem de comercializarea unui serviciu de taxi autonom pentru publicul larg”, a declarat directorul executiv al Zoox, Aicha Evans. Aceasta a refuzat să ofere o dată pentru lansarea comercială, care va avea nevoie de autorizații guvernamentale suplimentare.

Amazon Zoox s-a alăturat altor vehicule electrice autonome de transport pentru călători în zone aglomerate, precum Nuro, LUTZ Pathfinder și e-Palette Toyota.

Vehiculul electric complet autonom este conceput pentru a naviga în aglomerațiile urbane. Acesta are capacități de conducere bidirecționale și are o lungime de doar 3,63 metri, care îi permite să se deplaseze prin spații compacte.

Acest robotaxi dispune la interior de patru scaune care sunt dispuse față în față. De asemenea, nu are volan sau pedale și beneficiază de un sistem de airbag-uri concepute speciale pentru vehicule bidirecționale. În plus, are abilitatea de a se deplasa atât în ​​față, cât și în spate.

Vehiculul este alimentat de o baterie de 133 kWh, care oferă 16 ore de funcționare continuă, potrivit companiei. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 120 km/h și folosește un sistem complex de camere și radare care îi permit să navigheze în mod autonom.

Alte companii, cum ar fi Waymo și Cruise au implementat în urmă cu câțiva ani automobile electrice fără șofer în zone urbane limitate. Aceste vehicule au, însă, scaun pentru șofer, un volan și pedale în cazul pentru ca persoana aflată la volan să poată prelua controlul dacă situația o cere.

Sursa: Reuters

Articole similare

Hyundai a publicat primele fotografii cu modelul electric Inster, viitor rival pentru Dacia Spring

Mihai Morcovescu

Volvo aniversează 10 ani de la achiziția de către gigantul chinez Geely

Dan Damian

Hyundai a dezvăluit prima schiță oficială cu interiorul noului SUV electric Ioniq 9

Mihai Morcovescu