Concursul de Eleganță Sinaia 2019 a fost marcat de o victorie regală. Modelul Aero 30 care a aparținut Majestății Sale Regele Mihai I şi-a făcut revenirea în Grădinile Regale ale Castelului Peleș obținând trofeul Best of Show.
A noua ediție a celui mai important eveniment dedicat automobilelor de epocă din regiune adus un număr record de participanți și a fost susținută de multe noutăți importante. BMW Group a avut o prezență specială, cu un model BMW 327 cu o istorie specială în prim plan, iar Citroen a aniversat 100 de ani ca marcă invitată.
Două categorii speciale în concurs au ridicat în acest an numărul de participanți la 35, peste valorile din ultimii ani. Juriul a beneficiat de prezența a noi membrii importanți, precum designerul BMW Alexey Kheza sau jurnalistul auto american Jackie Jouret.
Anul 2019 a marcat întoarcerea automobilelor de competiție în eveniment, dar și debutul unei categorii noi, dedicată unora dintre cele mai mici automobile din istorie – “Legende de mic litraj”. Evenimentul a adunat 35 de participanți din patru țări. De remarcat, încercarea temerară a lui Yurgen Degtyarev, din Rusia, care a planificat un traseu de aproximativ 6000 km cu modelul său Peugeot 203 din 1958, pentru a fi prezent la eveniment.
Trofeul „Best of Show” a fost adjudecat de modelul Aero 30 din 1936. Acesta a fost oferit de către președintele Cehoslovaciei de la acea vreme, Edvard Benes, Regelui Mihai la vârsta de numai 16 ani. A fost al treilea automobil din colecția personală a Regelui. Roadsterul s-a remarcat prin performanțe sportive datorită dimensiunilor reduse și are o serie de elemente unice care îl disting față de modelele de serie: faruri de dimensiuni mari și blocul motor și capetele de cilindru din bronz, preluate de la departamentul de curse al mărcii.
La abdicarea Regelui şi ca urmare a exilului acestuia, automobil a fost cumpărat de unul din membrii Gărzii Regale, în 1947. Ulterior, automobilul avea să fie abandonat cu probleme tehnice, ceea ce l-a salvat de la confiscarea de către regimul comunist al vremii. În 1950 este cumpărat de Bella Neugebauer şi reparat. Mașina a fost folosită constant până la vârsta de peste 100 de ani. Intrat apoi în colecția familiei Hani, modelul a primit o restaurare completă şi a fost astfel prezentat în cadrul Concursului de Eleganță de la Sinaia.
Credit foto: Dragoș Savu