AUTOpro
Generale Plug-in Hybrid Stiri

Noua generație Porsche Panamera va primi o motorizare hibridă de 650 CP

Producătorul german de automobile Porsche va lansa spre sfârșitul anului curent cea de-a treia generație a modelului GT de performanță Panamera.

Marea noutate constă în faptul că modelul va primi și o versiune hibridă, care va produce 650 CP.

Porsche Panamera va fi lansată la sfârșitul anului curent

Porsche

Lansarea electricului Taycan în 2020 a făcut ca multă lume să-și pună întrebări cu privire la viitorul lui Panamera. În acel moment, Porsche dispunea de două mașini foarte asemănătoare, diferența fiind făcută de sistemele de propulsie: unul electric, celălalt cu ardere internă.

Orice umbră de îndoială a fost îndepărtată odată ce constructorul din Stuttgart a anunțat că Panamera va primi o nouă generație. Aceasta va fi dezvăluită spre finalul acestui an și va fi pe piață până cel puțin în 2030, potrivit britanicilor de la Autocar.

Până la dezvăluirea noii iterații Porsche a oferit primele informații tehnice despre viitorul GT de performanță. Noul model va fi bazat pe o versiune îmbunătățită a arhitecturii MSB și va primi tehnologii avansate. Spre exemplu, viitorul Panamera va avea roți spate viratoare și sistem de tracțiune integrală variabilă cu vectorizare de cuplu.

De asemenea, comparativ cu modelul aflat pe piață, viitoarea generație va primi un șasiu mai rigid și un ampatament mai lung, ceea ce va oferi mai mult spațiu la interior.

Panamera Turbo E-Hybrid va înlocui versiunea Turbo S E-Hybrid

Porsche

Gama de motorizări va cuprinde unități termice V6 și V8, la care se vor adăuga patru variante hibride cu încărcare la priză (PHEV). Actuala versiune Turbo S E-Hybrid va fi înlocuită de Turbo E-Hybrid, care va fi echipată cu un sistem hibrid de 650 CP.

Ansamblul va cuprinde un V8 bi-turbo și un motor electric montat în cutia de viteze. Acesta din urmă va oferi individual 188 CP, cu 54 de „cai” mai mult decât actuala generație. Energia va fi oferită de o baterie de 25,9 kWh, care va asigura, spun cei de la Porsche, o autonomie pur electrică de până la 85 de kilometri în regim WLTP. Asta înseamnă un plus de 70%.

Noul acumulator va putea trage un curent de 11 kW și va cântări 300 de kilograme, ceea ce înseamnă că noul Panamera va fi cu 22 de kilograme mai greu decât actuala versiune hibridă.

Reprezentanții companiei spun că noul Panamera Turbo E-Hybrid va fi capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în circa 3,1 secunde și să atingă o viteză de top estimată de 315 km/h.

Sursa: Autocar

Articole similare

Premiile AUTOBEST: cea de-a 22-a ediție a galei va avea loc pe 11 mai, la Rotterdam

Mihai Morcovescu

Vinfast devine primul câștigător al premiului Autobest „The Rising Star”, al doilea în 4 ani pentru brandul vietnamez

Mihai Morcovescu

Hyundai mizează pe noul i10 pentru a-și majora cota de piață

administrator_autopromag