AUTOpro
Generale

Premieră europeană – DS E-TENSE PERFORMANCE Prototype – Un bolid în studiu

DS E-TENSE PERFORMANCE

Cu ocazia testelor noului DS 9, gazdele ne-au făcut surpriza unei premiere neașteptate – DS E-TENSE PERFORMANCE. Este un coupe EV spectaculos care previzionează mai multe evoluții la marca DS! Chiar dacă nu este un concept car!

Dan Vardie, Nice, Franța

În discreție, în mijlocul conferinței de presă dedicată lui DS 9, gazdele noastre ne-au deschis cortina – la propriu – unde am descoperit ultima mașină DS de Formula E așezată lângă un prototip DS E-TENSE PERFORMANCE! Un coupe de 4,7 m lungime, 1,95 m lățime și o înălțime de doar 1,28 m. Un coupe extrem de elegant, impecabil realizat. O parte frontală care vorbește despre limbajul de design pe care îl vom descoperi la viitoarele modele DS.

DS E-PERFORMANCE PROTOTYPE

Este un limbaj care aduce cu noul look de la Cadillac. Este contemporan, techno și chiar extrem. Pare decupat din filmele SF care încearcă să ne aducă imagini din viitor… Inginerii DS ne-au explicat că nemaiavând nevoie de radiator, acum se poate schimba dramatic partea frontală după noi reguli și necesități unde imaginația designerilor poate aduce forme nebănuite.

DS E-TENSE PERFORMANCE

DS E-TENSE PERFORMANCE Prototype este un bolid EV cu un cuplu de 6000 Nm, grație celor două motoare, unul de 250 kW (pe puntea față) și altul de 350kW (pe puntea spate) – total 815 CP! Are doar 1200 kg și poate atinge – aici este doar o estimare – 100 km/h în 2 sec! Gazdele noastre ne-au dezvăluit că prototipul DS abia finalizat este unicat și încă nu a fost cronometrat, omologat. Are cea mai mare putere de regenerare a energiei din tot ce există în prezent – 600 kW!

DS E-TENSE PERFORMANCE

Sistemul funcționează la 900 V! Se poate încărca la DC fast charge de 350 kW în doar 5 min ! Până la 100 %! Inginerii DS nu au dorit să ne dezvăluie nici un fel de detalii despre această baterie incredibilă a prototipului DS E-TENSE PERFORMANCE. Știm oficial că este rodul colaborării cu Total Energies însă cine furnizează celulele, rămâne un mister. Nu știm nici capacitatea bateriei.

Din discuțiile cu specialiștii francezi, aceștia au recunoscut pentru AUTOpro că este mică, fiind doar un prototip. 30-40 kWh? „Nu ești departe de realitate!” ne-a șoptit un inginer care evident ca a dorit să rămână anonim.. Tot oficial, francezii afirmă că ținta este ca prototipul DS E-TENSE PERFORMANCE să consume 10 kWh/100 km! Dacă ar fi adevărat ar fi o altă minune a tehnologiilor EV!

DS E-TENSE PERFORMANCE

DS afirmă că acest prototip realizat împreună cu cei din echipa de Formula E, împrumută din sistemele și tehnologiile de la acest bolid. Șasiul vine cu o structură monococă din fibră de carbon. Suspensiile vin direct de la aceiași mașină DS Formula E, la fel și volanul. Recuperarea energiei este tot de acolo. Este un prototip folosit ca să dezvolte și noi tehnologii pe care se le implementeze apoi pe mașina de Formulă.

DS E-TENSE PERFORMANCE

Am aflat că producătorul francez folosește acest prototip în ambele sensuri. Funcționează ca un banc de teste pentru tehnologii și sisteme care pot merge nu doar pe un model de stradă dar și pe mașina de Formula E. Inginerii francezi ne-au dezvăluit că posibilitățile de cercetare dezvoltare pe bolidul de Formulă electrică sunt drastic limitate și atent monitorizate de organizatorul Formula E.

DS E-TENSE PERFORMANCE

Executivii francezi au admis că un coupe atât de sportiv ar fi binevenit în gama DS de stradă. Același insider ne-a confirmat că anul „botezului ” va fi 2024! Și că va prelua tot ce este „bun” și interesant de la acest prototip… Premiera mondială oficială a prototipului DS E-TENSE PERFORMANCE va avea loc în toamnă la Salonul de la Paris. Până atunci , o serie de teste efectuate de piloții echipei DS Formula E va avea loc pentru a determina primele cifre oficiale de performanțe dinamice.

Articole similare

Mercedes-Benz pentru a zecea oară la TIFF

administrator_autopromag

Li Shufu a devenit acționarul majoritar al companiei Daimler

Filip Sîrbu

Premieră mondială – Noul Dragon al industriei auto mondiale se numește VINFAST

Filip Sîrbu

Leave a Comment