Cu 1,2 milioane de unități vândute în cei șase ani trecuți de la intrarea sa pe piață, modelul Renault Captur se află astăzi în postura de best-seller al segmentului SUV-urilor de clasă B. Rival al Daciei Duster, deși modelul a fost vândut anul trecut, în întreaga lume, în peste 230.000 de unități. Francezii promovează noua generație drept una electrificată, conectată și, parțial, autonomă.
Lansarea noului Renault Captur face parte din planul strategic al Groupe Renault Drive the Future (2017-2022) și este unul dintre modelele sale cheie. Importanța sa se datorează, în primul rând, rolului său internațional. Este acum un produs global în adevăratul sens al cuvantului. Deja vândut pe toate continentele, Noul Captur va fi fabricat în China, o regiune strategică pentru Groupe Renault. Acesta are acum același nume pe fiecare piață, inclusiv în Coreea de Sud şi este comercializat sub marca Renault.
Conform Renault, noul Captur se află în centrul strategiei de consolidare a sinergiilor din cadrul Alianței. Acest lucru este realizat, în special, prin dezvoltarea de tehnologii comune și prin utilizarea de noi platforme, cum ar fi platforma CMF-B. Noua sa arhitectură electrică și electronică face posibilă introducerea celor mai avansate tehnologii pentru a satisface noile cerințe ale pieței.
Cu ajutorul design-ului său mai atletic și caroseriei înălțate, Captur are un aspect aplificat de SUV, în ciuda dimensiunilor sale reduse. Acest lucru este accentuat prin componente specifice, cum ar fi scutul de protecție față și spate, mulajele de protecție prezente pe întreaga lungime a caroseriei inferioare și în zona arcurilor roților și barele de plafon din aluminiu. Capota sculptată care plonjează, plafonul stilizat în spate şi reducerea suprafeței vitrate sporesc dinamismul.
Atacama Orange, Flame Red, Iron Blue și Amethyst Black pe versiunea Initiale Paris sunt doar câteva dintre culorile de caroserie oferite pe Noul Captur. Oferind adâncime și strălucire remarcabilă, ele pun accentul pe designul său și pe plafonul personalizabil, în special atunci când sunt combinate cu o culoare de plafon contrastantă. În total, 11 culori de caroseriei, 4 culori de plafon contrastante și 3 pachete de personalizare externă vor fi disponibile la momentul lansării, oferind un potențial unic în acest segment de 90 de combinații posibile. Ca parte majoră a programului de personalizare, plafonul este furnizat în aceeași culoare cu cea a caroseriei sau într-una din cele patru culori contrastante: Midnight Black, Atacama Orange, Highland Gray și White Alabaster. Captur poate fi dotat și cu bare longitudinale de acoperiș sau cu o trapă cu deschidere semi-vitrată.
În domeniul blocurilor optice trebuie menționat că Renault Captur are acum tehnologie 100% LED disponibilă încă de la primul nivel de echipare, iar farurile păstrează semnătura luminoasă in forma literei C prin care se disting modelele Renault. Foarte stilizate, ele sunt completate de segmente ornamentale cu efect 3D. Luminile din spate foarte subțiri ale noului Captur păstrează semnătura luminoasă Renault, o premieră pe un model de producție. La fel ca în partea din față, există o rețea 3D distinctivă și segmente ornamentale laterale care subliniază în continuare design-ul și care animă laturile în 3D. Design-ul original al acestor lumini, montate pe panoul hayonului, oferă iluzia unui vehicul mai mare.
Ca și în cazul lui Clio, francezii au modernizat puternic interiorul lui Captur. Acesta reține și dezvoltă un „Smart Cockpit”, înclinat ușor spre conducător, cu o nouă consolă de bord. Oferind tehnologii noi și cele mai mari ecrane din categoria sa, noul SUV de segment B propune o ergonomie modernă pentru o experiență de conducere imersivă. Ca în cazul lui Clio V, noul Captur se mândrește cu un ecran digital în zona panoului de bord. Acest ecran color măsoară între 7 și 10,2 inch și oferă o metodă foarte intuitivă de personalizare a experienței la condus. Versiunea de 10,2 inch include sistemul de navigație GPS afișat pe ecran.
Consola centrală este de asemenea o componentă cheie a „Smart Cockpit-ului”. Ridicată pentru îmbunătățirea ergonomiei poziției de conducere și pentru a face schimbatorul de viteze mai ușor de manevrat, ultima sa versiune este complet nouă şi oferă habitaclului un aspect mai aerodinamic. Mai presus de toate, aceasta eliberează spațiu pentru stocare și pentru suportul sistemului de încărcare prin inducție a smartphone-ului. Această consolă este asociată cu un schimbător futurist EDC “e-shifter”, care asigură mișcări fluide, precise pentru a îmbunătăți experiența de conducere. Spațiul de depozitare poate fi personalizat pentru a se potrivi cu ambianța interioară și este pus în evidență cu ajutorul unei lumini ambientale LED.
Volanul este mai subtire pentru a deveni mai elegant, datorită utilizării unui airbag mai compact decât în cazul modelului anterior. Primul beneficiu: șoferul are o vedere mai bună asupra ecranului de pe panoul de bord. Dispunând de o formă care oferă suport degetului mare și un invelis moale, volanul noului Captur este foarte plăcut în utilizare şi poate fi încălzit, în funcție de versiunile de echipare. Finisajul cromat satinat şi noul set complex de comenzi de iluminare asigură o calitate percepută superioară. Clapetele pentru schimbarea treptelor echipează toate versiunile care au cutie de viteze EDC.
Asa cum s-a intamplat şi în cazul noului Clio, subwoofer-ul sistemului audio premium BOSE este complet integrat în partea dreaptă a portbagajului, fără a reduce volumul acestuia. Acest volum este mărit la peste 536 litri (cel mai bun nivel din categoria sa), pe lângă cei 27 de litri de depozitare interioară. Volumul său poate fi ajustat cu ajutorul banchetei posterioare care îşi modifică poziția cu 16 cm și cu ajutorul podelei detașabile, care oferă o configurație pe două niveluri pentru a ușura încărcarea zilnică. Portbagajul prezintă o podea aproape plată atunci când scaunele din spate sunt pliate, asigurând o lungime de încărcare crescută la 1,57 m, cu 11 cm mai mult decât generația anterioară.
Noul Captur propune o gamă mai largă de motoare pe benzină și diesel, reproiectate în mare măsură. Împreună cu o cutie de viteze manuală cu 5 sau 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, aceste motoare oferă o gamă de putere mai mare: de la 100 la 155 CP pentru benzină și de la 95 la 115 CP pentru diesel. Toate acestea sunt motoare de ultimă generație care includ tehnologii de top pentru a respecta standardele actuale și pentru a oferi un nivel optim de consum și emisii.
Gama completă de motoare Captur va fi îmbunătățită începând cu anul 2020 cu un motor plug-in hibrid numit E-TECH plug-in. Primul pentru Groupe Renault, dar și o ofertă unică pe piață. Un model popular conceput pentru un public larg, Noul Captur va susține răspândirea tehnologiei hibride plug-in pentru toți.
Fidel tradiției sale ca pionier pe piață, în 2020, Captur va fi primul model accesibil în segmentul său care va fi oferit cu un motor plug-in hibrid. Cu numele de Plug-in E-TECH, acesta a fost dezvoltat în cadrul Alianței. Mulțumită Alianței și propriului know-how ca lider european în mobilitatea electrică, Renault face experiența unică de conducere cu un hybrid accesibilă tuturor. Cu ajutorul unui modelul popular, cum este Noul Captur, acest motor E-TECH Plug-in va fi propus, în timp, pe un nivel de echipare mediu.
Inginerii Renault au înregistrat peste 150 de brevete pentru motorul E-TECH Plug-in. Aceștia au folosit componente proiectate în cadrul Alianței, așa cum este cazul noului motor pe benzină de 1,6 litri, care a fost refăcut special pentru această ocazie și echipat cu un filtru de particule pentru a reduce emisiile nocive. Crossover-ul de segment B este însoțit de două motoare electrice de tracțiune, cu o cutie de viteze inovatoare multimod (o arhitectură sinonimă cu o eficiență energetică mai bună, provenind din experiența echipei Renault F1) și o baterie de 9,8 kWh.
Cu o capacitate de a conduce 45 kilometri cu o viteză de 135 km / h în utilizare mixtă și de 65 de kilometri în utilizarea urbană (WLTP city), Noul Captur demonstrează o alta formă de versatilitate: poate funcționa fără a consuma benzină în călătoriile zilnice, în timp ce se poate folosi la sfârșitul săptămânii sau în vacanță pentru călătorii lungi, fără grijă în ceea ce privește autonomia.
Pe lângă sistemul hibrid menționat Renault Captur va putea fi comandat cu propulsoarele TCe 100, TCe 130 GPF și TCe 155 GPF – toate alimentate cu benzină, sau cu dieselurile Blue dCi 95 și 115. able List 5″/