AUTOpro
Generale Plug-in Hybrid Stiri

Noul Range Rover Velar facelift vine cu un design fresh și cu o motorizare PHEV de 404 CP și 640 Nm

Range Rover Velar, probabil unul dintre cele mai elegante SUV-uri disponibile pe piață în momentul de față, a primit un facelift. Printre noutățile anunțate de cei de la Land Rover se numără câteva îmbunătățiri estetice la exterior, un sistem de infotainment nou și o baterie cu capacitate mai mare pentru versiunea plug-in hybrid P400e.

Versiunea restilizată a SUV-ului de lux britanic este deja disponibilă pentru comenzi în unele țări din Europa. Prețurile pornesc de la 77.600 de euro, iar primele unități vor ajunge la dealeri în următoarele luni.

Range Rover Velar facelift oferă tapițerie din lână

Range Rover Velar

Designerii britanici de la Land Rover nu au umblat foarte mult la design. Astfel, Velur facelift păstrează în mare același stil elegant al modelului anterior. Se remarcă, însă, noile faruri LED Pixel cu funcție dinamică și o semnătură luminoasă actualizată, care flanchează grila ușor revizuită, care găzduiește mai puține prize de aer.

Modificări vizuale regăsim și la spate, acolo unde stopurile afișează la rândul lor o nouă grafică luminoasă, în timp ce spoilerul a fost ușor restilizat pentru a integra mai bine țevile de eșapament. Paleta de culori pentru exterior cuprinde acum două nuanțe noi: albastru metalic Varesine și gri metalic Premium Zadar.

Mai mult noutăți se regăsesc la interior, unde Velur a primit noul sistem de infotainment Pivi Pro cu ecran central de 11,4 inch. Acesta are o interfață simplificată care va permite utilizatorilor să acceseze 80% din funcțiile SUV-ului prin doar două atingeri ale ecranului.

Pivi Pro acceptă actualizări „over-the-air” pentru grupul motopropulsor și șasiu, împreună cu maparea navigației și diagnosticarea „on-board”. În același timp, sistemul multimedia beneficiază de suport wireless Android Auto și Apple CarPlay, iar în partea inferioară a consolei centrale există o zonă cu încărcare prin inducție.

În ceea ce privește materialele și finisajele, Range Rover Velur vine cu o tapițerie care combină lâna cu inserții textile din poliuretan ecologice. Clienții vor avea la dispoziție trei noi culori pentru habitaclu: Cloud, Raven Blue și Deep Garnet. La nivelul volanului, al gurilor de ventilație și al marginilor consolei regăsim accente Moonlight Chrome.

Baterie mai mare pentru versiunea plug-in hybrid

În Europa, gama de motorizări a lui Range Rover Velar facelift cuprinde 6 variante: trei pe benzină, două diesel și un propulsor hibrid cu încărcare la priză. Acesta din urmă combină un motor pe benzină de 2,0 litri cu 4 cilindri cu unul electric. Versiunea P400e beneficiază de o nouă baterie, a cărei capacitate a crescut de la 13,6 kWh, la 19,2 kWh.

În acest fel, versiunea cu facelift a SUV-ului de lux din Gaydon va avea o autonomie mai mare în modul de rulare pur electric, și anume de 64 de kilometri în regim WLTP. În plus, inginerii au mărit puterea maximă de încărcare la 50 kW.

Propulsorul hibrid cu încărcare la priză oferă 404 CP și 640 Nm de cuplu. Cu aceste resurse, Range Rover Velar facelift sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde și atinge o viteză de top de 209 km/h. În modul electric, viteza de vârf este limitată electronic la 140 km/h.

Gama de motorizări mai include trei propulsoare pe benzină: un motor cu 4 cilindri neelectrificat de 2.0 litri, care dezvoltă 250 CP și 365 Nm și unul de 3,0 litri cu 6 cilindri de 340 și 400 CP, ambele folosind un sistem mild-hybrid.

Din ofertă mai fac parte două propulsoare pe motorină: unul de 2,0 litri cu 4 cilindri de 204 CP și 430 Nm și unul de 3,0 litri cu 6 cilindri, carte oferă 300 CP și 650 Nm. Și în cazul acestor motorizări avem de-a face cu acesta un sistem mild hybrid.

Toate versiunile de motorizare sunt cuplate la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, prin intermediul căreia resursele sunt transmise către ambele punți.

Sursa: Land Rover

Articole similare

ACAROM: Înmatriculările de mașini noi în România în luna februarie au scăzut cu aproape 9%

Mihai Morcovescu

Pachetul de baterii. Mai bine pe verticală decât pe orizontală?

Florin Amariei

Hyundai Elantra N facelift: primele imagini oficiale versiunea 2023 a sedanului de performanță (cu video)

Mihai Morcovescu