AUTOpro
Stiri Generale Green car

Cât consumă acum mașinile plug-in din energia electrică mondială și cum arată estimările pentru viitor

Nu de puține ori auzim că mașinile plug-in sunt deja responsabile pentru consumul a mare parte din energia electrică produsă la nivel mondial, însă care este de fapt procentul? Vom răspunde la această întrebare în rândurile ce urmează, dar avem și o estimare pentru anii în care EV-urile vor fi dominante pe străzi.

Conform unei analize Bloomberg, anul acesta mașinile plug-in, deci atât cele BEV – Battery Electric Vehicle, cât și cele PHEV – Plug-In Hybrid Electric Vehicle, vor consuma circa 60 TWh (Terra Wați oră). Adică, cele aproximativ 27 de milioane de vehicule reprezentate de mașinile plug-in care vor fi pe șosele până la sfârșit de 2022 vor avea nevoie de 60 TWh din totalul de 28.000 TWh cât sunt produși la nivelul întregii planete.

Ca procent, vorbim deci de numai 0,2% necesar de energie electrică pentru mașinile plug-in din totalul generat. Practic, un consum infim față de ceea ce susțin anumite voci ce sunt împotriva electrificării parcului auto mondial.

Ca să fim mai expliciți, vom lua ca exemplu țara cu cea mai ridicată pondere pentru mașinile plug-in. În Norvegia, una din 5 mașini, adică 20% din totalul ce circulă pe străzi, este de tip EV. Chiar și așa, aceste vehicule au nevoie de doar 1,4% din totalul energiei electrice disponibile în țara nordică. Este adevărat că Norvegia consumă mult curent electric pe cap de locuitor, dar asta nu schimbă cu mult datele ecuației.

norvegia EV vanzari 2022

Am stabilit deci că actualmente consumul de curent electric necesar mașinilor de tip plug-in nu reprezintă un procent major din totalul generat la nivel mondial.

Cum va arata necesarul de electricitate pentru mașinile plug-in în 2040 și chiar 2050?

Se estimează că în 2040 vor fi pe șoșele circa 740 de milioane de mașini electrice. Cele mai optimiste scenarii ridică cifra până la un miliard de EV-uri. În fiecare dintre caz, vorbim despre circa 7 procente sau maxim 9% consum pentru mașinile plug-in din energia electrică disponibilă la nivelul întregii planete. Este adevărat că dacă luăm în calcul și celelalte tipuri de vehicule electrice, precum camioanele sau autobuzele, se poate ajunge până la 11 – 15%. Din nou, cifre total sustenabile în 2040, când oricum se estimează că producția de electricitate va crește semnificativ față de ce avem momentan.

Turbine eoliene

Dacă mergem și mai departe în viitor, adică în 2050, când întreg parcul auto va fi electric,, se va ajunge la un procent de 27% consum electric pentru EV-uri din totalul generat. Atenție, vorbim acum despre toate automobilele, cât și camioanele și vehiculele pentru transport în comun care vor fi electrice.

Cifrele de mai sus arată că putem susține fără probleme acum consumul electric pentru mașinile plug-in și că nici în viitor nu vor fi probleme. Totuși, rămâne imperios necesară o planificare atentă a dezvoltării infrastructurii și a creșterii producției de electricitate, în special din surse verzi.

Articole similare

Toyota România donează spitalelor din București două aparate de ventilaţie

Robert Stan

Megaproiect european destinat asamblării de baterii pentru mașini electrice

Robert Stan

Fisker se aliază cu Foxconn în goana după EV-uri

Filip Sîrbu