AUTOpro
Generale AUTO pro Exclusiv Interviuri Stiri

PREMIERĂ AUTOBEST – Alain Favey, CEO Peugeot: „Avem o moștenire de 210 ani și vrem să o valorificăm pentru a construi viitorul mărcii”

Favey

Numirea lui Alain Favey în fruntea Peugeot a fost una dintre cele mai importante schimbări la nivel managerial în industria auto care s-au produs în ultima vreme.

Acesta i-a luat locul la începutul lunii februarie Lindei Jackson, care s-a pensionat după două decenii în cadrul Stellatins, ultimele poziții ale acestea fiind cele de CEO la Citroen și Peugeot.

„Vrem să oferim clienților noștri propulsia care li se potrivește cel mai bine”

Alain Favey
Foto: LinkedIn

În ultimii 35 de ani, Alain Favey a deținut funcții de conducere la mărci precum Citroen, Volkswagen, Bentley, Porsche și Skoda, iar din iunie 2023 era director executiv la Europcar Mobility Group. Noul CEO Peugeot a invitat în premieră Juriul european AUTOBEST la o masă rotundă, la care au participat membrii Juriului, iar moderator a fost Dan Vardie, Fondatorul și Președintele AUTOBEST. Favey a vorbit cu această ocazie despre primele acțiuni legate de noul destin al mărcii franceze. De asemenea, el a spus, între altele, că, din noua postură, va pune accent pe creșterea vânzărilor de vehicule electrice ale mărcii în Europa în acest an prin lansarea de noi modele, actualizarea sistemelor de propulsie și, în unele situații, prin aplicarea unor reduceri de prețuri.

Cea mai recentă decizie luată de constructorul francez este aceea că va introduce în curând o versiune de performanță GTi în gama electricului e-208. În același timp, Alain Favey ne-a vorbit cu ocazia mesei rotunde și despre consolidarea identității europene a mărcii pe care o conduce din februarie 2025, accelerarea electrificării, garantarea fiabilității și adoptarea unei abordări măsurate a noilor modele de mobilitate.

„După cum știți, m-am alăturat companiei acum nici 60 de zile, așa că vă cer clemență în ceea ce privește detaliile și profunzimea răspunsurilor pe care le pot oferi acum. Totuși, am așteptat cu nerăbdare acest moment pentru a putea discuta cu voi, membrii Juriului european AUTOBEST, despre schimbările pe care le pregătim. În această etapă de explorare a brandului și de conturare a direcției viitoare este esențial să știm și părerea voastră și să ascultăm sugestiile voastre. Deși sunt la început de drum în companie, am o experiență de peste 35 de ani în industria auto, iar această experiență o voi pune în slujba dezvoltării mărcii Peugeot. Totodată, în această perioadă am luat măsuri semnificative și în ceea ce privește serviciile pentru clienți și am vizitat frecvent echipele și dealerii noștri pentru a înțelege mai bine nevoile lor și pentru a construi împreună viitorul mărcii. Marca noastră are o bază foarte solidă, care se bucură de o moștenire impresionantă de peste 210 ani, iar unul dintre obiectivele noastre este să valorificăm acest patrimoniu pentru a construi viitorul brandului”, a precizat Alain Favey.

Șeful mărcii s-a referit în continuare la portofoliul Peugeot, care conține o selecție largă de modele, inclusiv hibride și pur electrice. „Strategia noastră este să oferim clienților posibilitatea de a alege tipul de propulsie care li se potrivește cel mai bine, iar acest lucru reprezintă un punct forte al brandului nostru. Peugeot este un simbol al inovației, iar designul nostru se face remarcat în industrie. Nu căutăm să-l uniformizăm, ci ne concentrăm pe crearea unui ton distinctiv care reflectă identitatea mărcii”.

„GTi este un pas important pentru reenergizarea performanței brandului”

În ceea ce privește strategia companiei, Favey spune că marca sa nu se rezumă doar la vorbe, ci la acțiuni concrete pentru a construi încrederea clienților. „Am întâmpinat unele probleme de calitate în ultimii ani, dar nimic neobișnuit, având în vedere complexitatea mașinilor moderne. Este important să le arătăm clienților că suntem aproape de ei și că soluționăm problemele rapid și eficient, demonstrându-ne angajamentul față de fiabilitatea brandului. De exemplu, pentru motoarele care au avut unele dificultăți, am introdus o garanție de zece ani pentru a sublinia încrederea noastră în produsele noastre. De asemenea, lucrăm îndeaproape cu rețeaua de dealeri pentru a ne asigura că aceștia sunt implicați în dezvoltarea brandului și a produselor noastre. În perioada următoare, vom continua să revitalizăm marca, concentrându-ne pe valorile care au consacrat-o, și anume carisma franceză, durabilitatea produselor și senzația de condus unică pe care o oferă fiecare mașină Peugeot”, a subliniat Alain Favey.

Referitor la noile produse, șeful Peugeot spune că se va continua extinderea gamei cu noi modele și tehnologii, inclusiv lansarea unor versiuni plug-in hybrid și electrice „dual motor” pentru anumite modele. „Revenirea emblematicii versiuni sportive GTi este un pas important pentru reenergizarea performanței brandului. În lunile următoare vor apărea noi facelifturi și concepte care vor ilustra viitorul Peugeot într-un mod inovativ și dinamic”, a subliniat Favey.

Cum vede Alain Favey tranziția către electrificare

Foto: LinkedIn

Președintele Juriului AUTOBEST, Dan Vardie, a profitat de ocazie pentru a-i transmite lui Alain Favey invitația oficială de a participa la Gala AUTOBEST, care va fi organizată la Viena, pe 12 iunie. „După cum probabil ai aflat, Peugeot, datorită tehnologiei ChatGPT, a câștigat premiul «SMARTBEST 2025», iar noi, cei din Juriul AUTOBEST, spunem că marca pe care o conduci merită pe deplin acest titlu. În acest sens, profit de această ocazie, Alain, pentru a te invita în mod oficial la gala noastră, care va avea loc în iunie. Însă, dincolo de asta, aș dori să te întreb dacă s-a schimbat ceva în strategia mărcii în ultima perioadă, mai ales de la sosirea ta în companie. De asemenea, aș dori să știu dacă există vreo modificare în strategia Peugeot în ceea ce privește electrificarea”.

„În primul rând, mulțumesc, Dan, pentru invitație! Voi face tot posibilul să ajung la Gală, deși cred că va fi în aceeași perioadă cu Le Mans, așa că ar putea fi puțin dificil, dar voi încerca să fiu acolo. Revenind, așa cum am spus-o și la evenimentul «E Lion», scopul nostru este să devenim lideri pe piața vehiculelor electrice în Europa. În prezent, Peugeot deține deja titlul de lider într-un segment specific, modelul e-208 deținând titlul de cel mai bine vândut vehicul electric de clasă mică în 2024, cu peste 35.000 de unități vândute, adică de două ori mai mult decât cel mai apropiat concurent, Opel Corsa-e. În ceea ce privește, strategia noastră de electrificare, nu s-a schimbat nimic, fiind și acum la fel de dedicați mobilității electrice așa cum am fost întotdeauna. Iar oferta noastră vorbeste de la sine, deoarece avem cea mai largă gamă de vehicule electrice din rândul brandurilor mainstream (n.n. – 12 modele electrice). Suntem foarte bine poziționați și continuăm să urmăm această strategie în viitor. Totuși, ceea ce s-a schimbat este contextul și ritmul schimbărilor. Viteza de dezvoltare a infrastructurii pentru încărcarea mașinilor cu emisii zero și ritmul de adoptare a acestora variază semnificativ între țările europene. Așa cum bine știți, situația nu este uniformă, iar acest lucru ne influențează abordarea. Însă, avem o strategie flexibilă de tranziție către electrificare, care ne permite să reacționăm rapid la cerințele pieței și să ajustăm planurile în funcție de evoluția acestora”, a mai precizat Alain Favey.

Întrebat cu privire la momentul la care Peugeot va deveni marcă 100% electrică, CEO-ul companiei a spus: „Sincer, nu pot spune cu exactitate când se va întâmpla asta. Am sperat că acest proces va fi rapid, dar se pare că va dura mai mult decât preconizam, iar schimbarea abordării Comisiei Europene față de obiectivele de decarbonizare sugerează că implementarea acestor ținte va fi graduală. Țintele rămân aceleași și ne menținem angajamentul pentru un viitor decarbonizat, dar cât va dura să ajungem acolo rămâne o întrebare deschisă. Ce pot spune cu certitudine este faptul că vom continua să le oferim clienților noștri opțiuni între diverse tipuri de propulsoare, inclusiv hibride și alte soluții, atâta timp cât nivelul de adoptare al vehiculelor electrice nu este suficient de ridicat. Dispunem de această flexibilitate și vom păstra această abordare pe măsură ce evoluează cerințele pieței”, a mai spus Alain Favey.

Cum se poziționează Peugeot în cadrul Stellantis

Referitor la poziționarea mărcii Peugeot în cadrul grupului Stellantis, Alain Favey ne-a declarat că acesta este un aspect la care francezii lucrează intens în prezent, atât din perspectiva mărcii și a valorilor pe care le reprezintă, cât și a viitoarei game de modele. „Vă puteți imagina că această problemă a fost unul dintre principalele obiective pe care le-am abordat în primele 60 de zile de activitate ca CEO Peugeot. Pentru a fi foarte clar, trebuie să spun că Peugeot nu este o marcă premium și nici nu intenționăm să urmăm această direcție. Dacă ne uităm la partea mainstream a pieței vom regăsi Peugeot în partea superioară a acestui segment. Poziționarea noastră este, așadar, una superioară în cadrul pieței mainstream, ceea ce se va reflecta atât în modul în care exprimăm marca, cât și în evoluția gamei noastre de modele”, a explicat Favey.

Șeful companiei din Hexagon a confirmat, totodată, că se lucrează la noile 3008 și 5008, inclusiv la versiunile electrice ale acestora. Favey speră ca aceste modele să contribuie la creșterea cotei de piață Peugeot de la 13% cât a fost în 2024, la 20% în acest an, pentru a putea respecta noile cerințe mai stricte în ceea ce privește emisiile de CO2 ale flotei, deși emisiile mărcii sunt incluse în totalul grupului Stellantis. „Vrem ca Peugeot să fie o alternativă viabilă, cu un accent clar pe acest «panache» francez, parte din ADN-ul nostru, ceea ce înseamnă că vom aborda un design care, poate, nu va fi întotdeauna uniform sau convențional. Vom veni în permanență cu ceva nou, diferit, cum ar fi un cockpit unic sau un interior distinctiv. Nu urmărim să avem o cotă de piață de 100%, ci ne dorim să fim un brand de mijloc de gamă, puțin mai îndrăzneț, chiar rebel, cu o poziționare care să ne facă să ieșim în evidență din mulțime. Aceasta este viziunea pe care încercăm să o implementăm, atât în ceea ce privește poziționarea mărcii, cât și designul mașinilor noastre, care, pentru Peugeot, a fost întotdeauna un atuu puternic și o caracteristică importantă, care ne va ajuta și de acum încolo să ne diferențiem de concurență”.

Cum răspunde Peugeot la expansiunea mărcilor chinezești

În prezent, se observă o expansiune a mărcilor chinezești, care se impun rapid pe piață, inclusiv în Europa, cu modele deosebit de atrăgătoare și de calitate tot mai ridicată an de an. Evident, și Peugeot trebuie să reacționeze într-un fel pentru a se proteja în fața „invaziei galbene”, iar Alain Favey ne-a spus cum va face acest lucru.

„Am petrecut mult timp în China în ultimii ani și am urmărit evoluția mărcilor chinezești. În mod evident sunt extrem de puternice și continuă să se îmbunătățească în mod constant. În ceea ce privește poziția noastră, răspunsul este clar: suntem un brand european și dorim să susținem acest lucru. Practic, noi ne vom concentra pe moștenirea noastră și pe ceea ce reprezintă marca Peugeot. Avem un brand de încredere, cunoscut pentru durabilitatea și fiabilitatea sa, care sunt principalele noastre atuuri. Clienții au încredere în noi, în primul rând datorită istoriei îndelungate și a reputației construite în timp. În plus, designul, despre care am discutat deja, rămâne un element-cheie. Nu dorim să mulțumim pe toată lumea, ci să fim percepuți ca o alternativă credibilă la ceea ce oferă ceilalți. De asemenea, senzațiile unice de condus pe care le oferă mașinile noastre sunt un alt factor distinctiv. Ceea ce facem diferit este combinația între moștenirea franceză, calitatea produsului și senzațiile de condus. Aceste elemente sunt ceea ce face marca noastră unică și, totodată, ceea ce ne va ajuta să ne diferențiem de alți concurenți, indiferent că sunt chinezi, coreeni sau din alte colțuri ale lumii”, a conchis Alain Favey.

Articole similare

RAR asigură posibilitatea de a verifica online daunele suferite de un autovehicul

Robert Stan

Reykjavik este cel mai EV friendly oraș la nivel european

Filip Sîrbu

227.000 de autoturisme Volkswagen și Porsche, vizate de un „recall”

Robert Stan