Porsche 911 împlinește 50 de ani

Porsche 911 împlinește 50 de ani

810
0
SHARE

Cu ocazia aniversării a 50 de ani de existență a celebrului 911, Porsche lansează o ediție aniversară. Apariția în public va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamnă.

De la prima apariție în 1964 și până în prezent, modelul 911 s-a vândut în peste 820.000 de unități devenind cu această ocazie cea mai de succes mașină sport din lume. De-a lungul timpului cu fiecare generație, 911 a reușit să reinventeze segmentul mașinilor sport stabilind noi standarde.

1963, Porsche Typ 901, Generationen

Secretul succesului constă în design-ul neschimbat al primei generații dezvăluite publicului sub numele de cod Type 901 la Salonul Auto de la Frankfurt în anul 1963.

P13_0071 - 1961, Porsche Type 754, Prototype

La vremea respectivă, producătorul francez de automobile Peugeot deținea deja o tradiție ca în denumirea modelelor sale să includă cifra 0. Această situație i-a obligat pe nemții de la Porsche să le cedeze celor de la Peugeot aceste drepturi, urmând ca în 1964 să schimbe cifra 0 cu 1 și astfel legenda 911 să debuteze oficial pe scena auto. Totodată, 911 a reușit să unească într-un singur pachet sportivitatea absolută cu funcționalitatea de zi cu zi a unui vehicul obișnuit, iar acest lucru nemții de la Porsche l-au împlinit într-o manieră unică. Acestui pachet îi vin în completare caracteristici precum simbioza perfectă între tradiție și inovație, exclusivitate și acceptare pe plan social, și nu în ultimul rând între design și funcționalitate. Toate aceste aspecte realizează din 911 un vehicul unic în rândul mașinilor sport de pe glob.

12151 generation, type 991

În prezent, 911 a ajuns la a șaptea generație, modelul fiind cunoscut în interiorul uzinei din Stuttgart-Zuffenhausen drept 991. Filosofia mașinii a rămas neschimbată încă de la prima generație, șoferul fiind întâmpinat în habitaclu de către cele cinci cadrane integrade în bord, design neschimbat încă de la prima generație apărută în 1964. Tot neschimbat a rămas și contactul montat în partea stângă, precum și motorul boxer cu șase cilindri amplasat pe axul spate.

P13_0064 - 1976, 911 S Targa, 911 Turbo (USA)

Motorul lui 911 este legendar indiferent de generație sau de modul în care este răcit, cu aer sau cu apă. Sunetul propulsorului este unic, acesta oferind un farmec aparte la fiecare apăsare a pedalei de accelerație. Totodată, Porsche este cunoscut ca fiind un pionier în materie de consum de carburant, precum și în privința emisiilor de CO2. Legendară este și fiabilitatea propulsorului boxer, un exemplu viu al acestui fapt fiind reprezentat de către prezența pe șosele a peste două treimi din toate modelele Porsche fabricate vreodată.

1970, 911 S Coupé, 2,0 Liter, Generationen

Faima lui 911 nu cunoaște margini, mașina fiind preferata mai multor artiști, actori, designeri de modă, sportivi și antreprenori care se bucură de prezența unui Porsche în garajul lor. 911 a debutat și pe marele ecran în anul 1970 fiind starul filmului “Le Mans” unde actor în rolul principal și co-producător a fost nimeni altul decât legendarul Steve McQueen. Practic, singura imagine din primele minute ale filmului este cu Porschele 911 S verde închis al lui McQueen.

Jubiläumsmodell 50 Jahre 911

Pentru a celebra 50 de ani de existență a modelului 911, Porsche va prezenta în septembrie, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt o ediție aniversară denumită 911 50th Anniversary Edition. Aceasta are la bază modelul 911 Carrera S ce dezvoltă 400 CP și un cuplu maxim de 440 Nm la 5.600 rpm. Ediția aniversară dispune de sistemul  Porsche Active Suspension Management (PASM) ce vine în sprijinul calităților dinamice excepționale de care se bucură 911. Evacuarea sport promite să furnizeze sunetul încântător al motorului boxer cu șase cilindri.

Jubiläumsmodell 50 Jahre 911

Aspectul general impresionant al lui 911 50th Anniversary Edition este completat de către jantele de 20 de inch special concepute și menite să ofere un tribut legendarelor roți “Fuchs”. Finisajele acestora prezintă porțiuni lustruite minuțios, în timp ce tema de culoare aleasă este negru mat.

Jubiläumsmodell 50 Jahre 911

O altă caracteristică tehnică o reprezintă Porsche Dynamic Light System (PDLS) ce dispune de proiectoare frontale bi-xenon și de lumini dinamice pentru viraje. Modelul aniversar este disponibil în două game cromatice – dark graphite grey și light geyser grey metallic, în completare fiind disponibilă și nuanța black monochrome. Fiecare model în parte are inscripționat pe partea din spate un logo tridimensional cu însemnele “911 50”. Acest logo se repetă și în cadrul habitaclului unde este prezent pe tetiere și desigur în cadrul cadranului turometrului și nu în ultimul rând pe praguri.

Jubiläumsmodell 50 Jahre 911

Porsche aduce un omagiu primei generații 911 prin echiparea ediției aniversare cu instrumente de bord în culoarea verde, în timp ce acele indicatoarelor sunt albe – detaliu identic cu cel apărut acum 50 de ani. Alt detaliu clasic îl reprezintă centrul scaunelor de piele care a fost realizat folosind un desen și materiale ce au reminiscențe cu designul “Pepita” prezent în anii ’60.

Jubiläumsmodell 50 Jahre 911

Performanțele versiunii 911 50th Anniversary Edition nu se lasă mai prejos de prezența impunătoare a mașinii germane, accelerația de la 0-100 km/h durând doar 4,5 secunde (4,3 secunde pentru versiunea dotată cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte – PDK), în timp ce viteza maximă este stabilită la 300 km/h (298 km/h în cazul versiunii echipate cu transmisie automată). Consumul mixt este în ton cu faima de care se bucură constructorul de mașini sport din Stuttgart, 911 50th Anniversary Edition înregistrând doar 9.5 l/100 km (8.7 cu PDK), iar emisiile de CO2 coboară până la 224 g/km (205 cu PDK).

Jubiläumsmodell 50 Jahre 911

Versiunea aniversară a lui 911, realizată în serie limitată, va fi disponibilă în showroom-uri spre sfârșitul lunii septembrie, Porsche necomunicând deocamdată numărul total al unităților ce urmează a fi construite.

 

Text: Cosmin Voicu

Foto: Porsche

 

NO COMMENTS