Conform Consiliului de Informații pentru Trafic Rutier din Norvegia (OFV), vânzările de mașini electrice în Norvegia au atins un nivel impresionant în 2024.
Datele oficiale arată că aproape 90% dintre vehiculele noi înmatriculate anul trecut au fost modele complet electrice.
Creșterea vânzărilor de „electrice” în Norvegia a fost anul trecut de 6,6% față de 2023
În total, norvegienii au achiziționat în decursul anului precedent 128.691 de mașini noi. Dintre acestea, 114.400 au fost pur electrice, ceea ce reprezintă 89% din totalul pieței.
Această tendință reflectă progresul rapid făcut de Norvegia în procesul de tranziție către vehicule cu zero emisii. Creșterea vânzărilor de „electrice” a fost de 6,6% față de 2023. Din acest an, toate mașinile noi vândute în Norvegia vor trebui să fie electrice, marcând finalizarea tranziției.
Clienții care nu au optat pentru mașini electrice s-au orientat în principal către modele hibride. Concret, acest segment a reprezentat 5,3% din vânzările totale, iar 2,7% dintre acestea au fost plug-in hybrid. În schimb, vânzările de automobile echipate cu motoare termice au scăzut drastic, înregistrând doar 986 de unități comercializate în 2024.
Tesla Model Y a fost liderul absolut al pieței norvegiene în 2024, cu 16.858 de unități vândute. Podiumul a fost completat de Tesla Model 3 – 7.264 unități și Volvo EX30 – 7.229 unități. Top 10 a fost completat, în ordine, de Volkswagen ID.4 – 7.222 unități, Toyota bZ4X – 6.007 unități, Skoda Enyaq – 4.610 unități, Nissan Ariya – 3.772 unități, Volkswagen ID.3 – 3.634 unități, Toyota Yaris – 3.523 unități și Audi Q4 e-tron – 3.449 unități.
Și mărcile chineze au avut rezultate bune pe piața auto din Norvegia anul trecut. Astfel, modelele chinezești au reprezentat aproape 10% din vânzările de mașini noi, BYD fiind al 13-lea cel mai mare producător auto în ceea ce privește livrările anul trecut. De asemenea, Xpeng s-a clasat pe locul 15, ceea ce înseamnă că ambii constructori auto au depășit Peugeot, Mazda, Porsche, KIA și Lexus. Nu în ultimul rând, MG, marcă deținută de Grupul SAIC, s-a clasat pe locul 10, cu 4.591 de unități vândute.