AUTOpro
Generale Green car Stiri

NIO prezintă noul SUV electric de dimensiuni medii EL6

Constructorul chinez de automobile electrice NIO a lansat cea de-a doua generație EL6. Noul SUV de dimensiuni medii va fi comercializat pe anumite piețe din Europa.

Modelul cu emisii zero dezvoltă 489 CP și poate parcurge până la 483 de kilometri cu un singur plin de baterie.

NIO EL6 va oferi 489 CP și 700 Nm de cuplu

NIO

Chinezii de la NIO continuă ofensiva în Europa și lansează un nou model pe anumite piețe de pe Bătrânul Continent. Noul EL6 va fi disponibil în țări precum Germania, Suedia, Danemarca, Norvegia și Olanda.

Noul SUV electric are o lungime de 4.854 mm și o lățime de 1.995 mm. Asta înseamnă că este cu 80 mm mai lung și cu 105 mm mai lat decât principalul rival Mercedes-Benz EQC. Din punct de vedere estetic, EL6 are cel mai mare plafon panoramic din clasa din care face parte. Astfel, suprafața vitrată are 1 metru pătrat.

Construit pe aceeași platformă pe care o folosește și sedanul ET5, NIO EL6 este echipat cu două motoare electrice. Unul este montat pe puntea față și are 204 CP, iar cel de-al doilea este amplasat posterior și oferă 285 CP. Așadar, acestea generează în total 489 CP și 700 Nm. Cu aceste resurse, modelul poate sprinta de la 0 la 100 de km/h în 4,5 secunde.

Sistemul de propulsie este alimentat de o baterie de 70 kWh. Aceasta poate fi înlocuită atunci când este goală, în stații specializate. Procesul de înlocuire durează mai puțin de trei minute. Cu un plin de baterie, NIO EL6 poate parcurge până la 483 de kilometri.

Din punct de vedere tehnologic, SUV-ul cu zero emisii chinez vine cu faruri adaptive, funcție inteligentă de Start/Stop, Head-up Display și 33 de senzori care monitorizează totul de jur-împrejurul mașinii.

SUV-ul electric Nio EL6 va fi comercializat în țări ca Germania, Suedia, Danemarca, Norvegia și Olanda.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Nissan ar putea lansa un GT-R electric până în 2030: 1.341 CP și tracțiune integrală

Mihai Morcovescu

GM: Deficitul mondial de cipuri, 2 miliarde de dolari în minus

Florin Amariei

Skoda Octavia ar putea primi o versiune 100% electrică până la sfârșitul deceniului

Mihai Morcovescu