Mercedes-Benz a anunțat că va colabora cu compania americană Factorial pentru dezvoltarea unei noi baterii solid-state pentru mașinile electrice.
Noul acumulator va oferi cu 80% mai multă autonomie comparativ cu bateriile litiu-ion actuale.
Bateriile solid-state dezvoltate de Mercedes-Benz și Factorial ar putea fi lansate în 2030
Constructorul german de automobile a încheiat în 2021 un parteneriat cu start-up-ul american Factorial pentru a produce baterii solid-state. Acestea vor fi destinate viitoarelor modele cu emisii zero pe care le va produce Mercedes-Benz.
De asemenea, a investit 200 de milioane de dolari în compania de peste Ocean în 2022, iar recent a primit primele prototipuri de celule de baterii. Potrivit primelor informații, acestea promit o autonomie mult mai mare, precum și o rezistență superioară la temperaturi ridicate de peste 90 de grade Celsius.
Reprezentanții Factorial spun că noile celule cu stare solidă pot reduce semnificativ greutatea, ceea ce va face ca vehiculele electrice să fie semnificativ mai eficiente. Astfel, viitoarele baterii vor asigura o autonomie cu până la 80% mai mare comparativ cu cele convenționale. Acestea au o densitate energetică de 450 Wh/kg și un design de ultimă generație cu catod uscat. În acest fel, eficiența și sustenabilitatea procesului de fabricație vor crește.
Directorul de tehnologie de la Mercedes-Benz, Markus Schaefer, a declarat pentru Reuters, preluat de Carscoops, că bateriile solid-state ar putea oferi o îmbunătățire cu 40% a densității energetice față de bateriile actuale. Oficialul german a subliniat că utilizarea bateriilor mai ușoare ar putea permite mărcii din Stuttgart să utilizeze pentru automobilele electrice mai degrabă caroserii din oțel mai ieftine decât din aluminiu.
Factorial colaborează deja cu Grupul Stellantis și cu Hyundai în diverse proiecte legate de bateriile solid-state. Cele dezvoltate cu Mercedes-Benz ar putea intra în producția de serie până în 2030.