AUTOpro
Generale Green car Stiri Tehnologie

Chinezii de la Geely susțin că au creat o baterie care rezistă un milion de kilometri

Producătorul chinez de automobile Geely au anunțat că au creat o baterie nouă de tip LFP (litiu-fier-fosfat) pentru mașinile sale electrice.

Potrivit oficialilor companiei, aceasta rezistă un milion de kilometri sau 50 de ani și este capabilă să funcționeze mai bine la temperaturi extreme de până la minus 30 de grade Celsius.

Noua baterie LFP de la Geely se poate încărca de 3.500 de ori

Geely

Reprezentanții Geely spun că noul lor acumulator poate fi încărcat de 3.500 de ori. Totalul este echivalentul a un milion de kilometri parcurși, toți cu „impact minim asupra autonomiei bateriei”. Astfel, durata de viață extinsă va ajuta la valoarea reziduală a vehiculelor electrice second-hand. În plus, Geely spune că aceasta va reduce emisiile de carbon cu peste 80.000 de tone pe an.

Celula bateriei LFP are o capacitate de 192 Wh/kg și este cu aproximativ 40% mai scurtă comparativ cu o baterie tradițională cu lamă. Testele efectuate cu baterii cu lamă scurtă și lungă cu aceeași capacitate arată că pachetul cu formă scurtă se încarcă mai rapid. În timp ce bateria cu lamă lungă a avut nevoie de 26 de minute pentru a se încărca de la 10% la 80%, noua baterie LFP a avut nevoie de doar 17 minute și 4 secunde.

Bateria a fost supusă și la o serie de teste extreme. Aceasta a fost perforată simultan cu 8 ace din oțel cu diametrul de 5 mm, fiind lăsată astfel timp de o oră. Bateria nu a suferit alte avarii. Mai mult decât atât, specialiștii chinezi au împușcat bateria cu un glonț de 5,8 mm, însă aceasta nu a luat foc. De asemenea, acumulatorul a fost scufundat și în apă de mare, a fost aruncat în foc și a fost strivită sub o greutate de 26 de tone.

Interesant este faptul că noua baterie LFP reușește să-și păstreze 90,54% din capacitatea sa în condiții de temperaturi extreme de minus 30 de grade Celsius. Chinezii spun că acumulatorul are în compoziția sa materiale cu electrozi dopați pentru a reduce în mod semnificativ rata reacției chimice interne. De altfel, compania asiatică susține că acesta este unul dintre principalele motive pentru care acest nou tip de baterie poate oferi o viață extinsă.

Deocamdată, Geely nu a anunțat când va demara producția noii baterii LFP.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Skoda Enyaq iV, la granița dintre trecut si viitor

Robert Stan

Mercedes-Benz GLB Concept anunță un viitor model SUV cu șapte locuri

Dragos Baltateanu

Producția de mașini din Europa ar putea scădea cu până la 6,8 milioane de unități pe an pe fondul crizei energetice

Mihai Morcovescu