Constructorul francez de automobile Renault a anunțat că va produce baterii cu tehnologie LFP (litiu-fier-fosfat) pentru viitoarele sale modele electrice.
Acestea vor fi dezvoltate prin intermediul producătorului european de vehicule electrice inteligente Ampere.
Viitoarele baterii LFP de la Renault vor avea costuri mai mici cu 20%

Reprezentanții Renault au făcut public un plan ambițios, care prevede producția de baterii cu tehnologie LFP (litiu-fier-fosfat). Acestea se vor alătura acumulatorilor NCM (nichel-cobalt-mangan) care sunt utilizate în prezent de Grupul Renault.
Pentru a crea un lanț valoric integrat în Europa, grupul francez va dezvolta astfel de baterii în parteneriat cu companiile LG Energy Solution și CATL. Viitoarele baterii LFP vor fi folosite de vehiculele Renault și Alpine care vor fi fabricate în Europa. Cei doi parteneri vor furniza acești acumulatori, care vor acoperi necesarul de baterii până în 2030.
De asemenea, Ampere dezvoltă împreună cu LG Energy Solution tehnologia Cell-to-Pack. Această inovație de ultimă oră reprezintă o premieră mondială pentru bateriile de tip pungă. Aceasta îmbunătățește autonomia vehiculelor prin integrarea mai multor celule și, prin urmare, dispun de mai multă energie la bord. Tehnologia Cell-to-Pack contribuie, totodată, la reducerea costurilor bateriilor.


Noile baterii LFP vor fi produse la uzina CATL din Ungaria, în timp ce celulele LFP, dar și cele de tipul NMC (nichel mangan cobalt), vor fi produse de către LG Energy Solution în Polonia. Bateriile vor fi asamblate în Franța, la uzina Ampere ElectriCity din Douai.
Integrarea tehnologiilor LFP și Cell-to-Pack va permite companiei Ampere să diminueze cu aproximativ 20% costurile bateriilor din mașinile sale electrice începând cu 2026.
Integrarea tehnologiilor LFP și Cell-to-Pack va permite companiei Ampere să diminueze cu aproximativ 20% costurile bateriilor din mașinile sale electrice începând cu 2026. Bateriile LFP sunt deja folosite de alți producători, precum Tesla, BYD, MG și Ford.
Modelele în care vor fi utilizate noile baterii nu au fost specificate. Cu toate acestea, printre acestea se va număra și noul Twingo Electric, a cărei producție de serie va demara în Slovenia peste doi ani. Citadina franceză cu emisii zero va avea un preț sub 20.000 de euro.