Producătorul român de automobile Dacia a lansat noua versiune Spring Cargo a modelului său electric. Aceasta va fi disponibilă pe mai multe piețe din Europa, însă nu și pe cea din România.
Informația a fost furnizată într-un comunicat de presă referitor la vânzările lui Spring în decursul anului 2022. Deocamdată, reprezentanții companiei de la Mioveni nu au publicat nici o fotografie cu acest model și nici nu a anunțat lista de prețuri.
Dacia Spring Cargo poate transporta 350 de kilograme de marfă

În 2021, constructorul autohton a oprit producția modelului utilitar Dokker la capătul unei cariere de aproape un deceniu. Acum, la doi ani distanță, Dacia revine pe segmentul vehiculelor utilitare ușoare cu modelul Spring Cargo.
Este vorba despre versiunea de transport marfă a modelului electric de oraș produs în China. Aceasta a fost prezentată încă din 2020, odată cu premiera mondială a urbanei cu emisii zero produsă în China. Cu toate acestea, marca autohtonă a amânat debutul acesteia din motive obiective.
„În mai puțin de doi ani, Dacia Spring a devenit unul dintre principalele vehicule electrice din Europa. Prezentat la Salonul Auto de la Bruxelles la începutul anului, nivelul de echipare Extreme completează gama Spring cu un motor mai puternic. Odată cu introducerea versiunii utilitare profesioniștii se pot bucura acum și de o experiență de condus complet electrică simplă, dar practică”, a declarat Xavier Martinet, director de vânzări și operațiuni Dacia.

Comparativ cu modelul pentru pasageri, Spring Cargo nu dispune la interior de banchetă, iar în spatele scaunelor față și-a făcut loc un grilaj despărțitor. În acest fel, spațiul de încărcare a celei mai mici utilitare din Europa este de 1.000 de litri. În plus, modelul este capabil să transporte până la 350 de kilograme de marfă.
Din punct de vedere, Spring Cargo dispune de același sistem de propulsie. Este vorba despre un motor electric de 45 CP, care oferă o autonomie de 305 de kilometri în ciclu WLTP City și 230 de kilometri în ciclu WLTP.
Dacia Spring Cargo poate fi comandată în această configurație direct din fabrică. Pentru clienții care dețin un Spring obișnuit își pot transforma mașina în versiunea Cargo prin intermediul firmei subsidiare Renault Qstomize.
Noul model utilitar va fi disponibil doar pe anumite piețe din Europa, care, însă, nu au fost specificate. Printre acestea nu se numără și România, cel puțin deocamdată.