AUTOpro
Generale

Dacia pregătește o nouă berlină de clasă compactă. Noua C-Neo va fi lansată până în 2026 (cu video)

Producătorul de automobile Dacia pregătește un nou model, care ar urma să fie încadrat în clasa compactă. Este vorba despre o berlină care se va numi C-Neo.

Viitorul model ar urma să rivalizeze cu modele consacrate precum Skoda Scala sau Citroën C4. Debutul este planificat până cel mai târziu în 2026.

Dacia C-Neo ar putea primi motorizări hibride și chiar o versiune pur electrică

Dacia
Fotografii: Capturi video YouTube / Mahboub 1

Dacia continuă să crească și urmează să-și mărească și mai mult gama de modele în următorii ani. După noua generație Duster și viitorul SUV Bigster, constructorul de la Mioveni va lansa încă un model complet nou.

Este vorba despre o berlină de segment C, care se va numi C-Neo. Aceasta va rivaliza cu modele ca Skoda Scala sau Citroën C4 și arată intenția celor de la Dacia de a-și câștiga independența față de compania-mamă Renault.

În momentul de față, Dacia este angajată într-un proiect ambițios de dezvoltare pentru viitoarea sa compactă. Potrivit francezilor de la ActuDacia, producătorul autohton se străduiește să deosebească acest model de Renault Mégane. De aceea, oficialii români evită să-l prezinte ca pe o simplă replică a modelului francez.

Într-o perioadă în care mașinile de clasă compactă pierd la capitolul popularitate în fața SUV-urilor, Dacia intenționează să ofere un model care să îmbine elemente de design distincte, inspirându-se de la modele precum C4 și Scala.

Viitorul Dacia C-Neo ar trebui să aibă o lungime similară cu cea a celei de-a treia generații Duster. Asta ar însemna că ar urma să aibă în jur de 4,40 metri. Mașina va fi desenată astfel încât să se diferențieze din punct de vedere estetic de noul SUV.

Obiectivul este acela de a construi o mașină cu identitate proprie. Astfel, C-Neo ar urma să aibă o gardă la sol ceva mai mare fără a se sacrifica aspectul vizual cu un plafon excesiv de înalt. Caroseria va primi un acoperiș cu o linie ușor înclinată către spate, în stilul modelelor liftback.

În ceea ce privește platforma tehnică, este posibil ca C-Neo să folosească aceeași bază ca Renault Grand Captur, a cărui lansare este programată în lunile următoare. Această arhitectură va oferi posibilitatea integrării unor motorizări hibride și ar putea permite, totodată, o posibilă electrificare totală.

O variantă complet electrică nu este exclusă, mai ales că Dacia manifestă un interes din ce în ce mai mare pentru această tehnologie după succesul citadinei Spring. Ideea de a oferi o versiune cu emisii zero ar putea fi luată în considerare pentru a răspunde cererii tot mai mari în rândul consumatorilor, dar și a tendințelor pieței.

Sursa: ActuDacia

Articole similare

EuroNCAP: Producătorii auto vor fi nevoiți să includă mai multe butoane fizice. Care este motivul?

Mihai Morcovescu

Mazda va continua să vândă motoare diesel atâta timp cât va exista cerere

Mihai Morcovescu

Opel Astra este Mașina Anului 2016 în România

administrator_autopromag