Hyundai Mobis, divizia de piese de schimb și tehnologie de conducere autonomă din cadrul mărcii coreene, a prezentat în cadrul ediției 2023 a Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas un prototip al modelului electric Ioniq 5 dotat cu sistemul „crab walk”.
Așa cum sugerează și numele, este vorba despre un modul care, în esență, este un mod de virare al fiecărei roți al mașinii independent una de alta, care permite mașinii să se deplaseze întocmai ca un crab.
Hyundai e-Corner, tehnologia care va revoluționa industria auto
Denumit e-Corner, sistemul a fost prezentat în premieră în 2018. Sistemul a fost montat pe fiecare roată ale unui Ioniq 5. Aceasta permite roților să vireze în aceeași direcție până la un unghi de 10 grade, iar în clipa în care cel de la volan va apăsa pedala de accelerație, automobilul se va deplasa pe diagonală, la fel cu Hummer electric.
Altfel spus, modulele permit roților să se rotească până la 90 de grade, ceea ce va face posibil ca un automobil să se deplaseze în lateral. În acest fel, va fi înlesnită intrarea și ieșirea din locurile de parcare strâmte fără să mai fie nevoie de vreo altă manevră.
În cazul în care se dorește o întoarcere rapidă există o funcție care permite roților să se rotească la un unghi de aproximativ 45 de grade pentru a permite mașinii să se rotească la 180 de grade. Astfel, se va renunța la clasicele manevre de întoarcere de tip „U turn”.
De asemenea, există și o funcție de pivotare prin care roțile posterioare se rotesc la 90 de grade, permițând mașinii să se deplaseze întocmai ca un motostivuitor.
Reprezentanții Hyundai Mobis nu au furnizat prea multe informații despre acest prototip, însă au precizat că videoclipul de prezentare arată „mișcările din viața reală”, care vor fi benefice lor în marile aglomerări urbane. Modulele e-Corner combină sistemele electrice de direcție, frânare, suspensie și de conducere pe fiecare roată.
Noua tehnologie Hyundai este de fapt o reinterpretare modernă a unui sistem patentat în 1927 (video jos), la Paris, pe o mașină cu tracțiune față.
Ulterior, a existat și un patent american denumit „The Park-Car” (video sus), care a fost introdus în anii 1930. Această variantă implica modificarea vehiculului pentru a adăuga o a cincea roată pe spate, care cobora pe pământ pentru a facilita parcarea.