AUTOpro
Connected Generale Stiri

Bosch se ocupă și de comunicarea V2M

Robert Bosch GmbH, cel mai mare furnizor de componente auto din lume, este desigur implicat în tot ceea ce înseamnă sisteme de mobilitate a viitorului – de la platforme digitale, connected, la componente pentru EV-uri sau sisteme de condus autonom. În ceea ce privește sectorul connected, unde tot mai des se vorbește de platforme V2X (vehicle-to-everything communication), deja știm că autoritățile americane își doresc ca toate automobilele noi să fie dotate cu sisteme V2V (vehicle-to-vehicle) în următorii ani – iar Cadillac chiar are un sistem standard pe modelul CTS încă de acum. Progrese importante s-au realizat inclusiv în segmentul V2I (vehicle-to-infrastructure) – anumite modele de la BMW sau Audi pot comunica cu elemente de infrastructură inteligente din orașe smart precum Las Vegas pentru a indica șoferului când se va face verde la semafor, spre exemplu. Însă Bosch vrea să-și mențină supremația acoperind întreg spectrul, iar asta înseamnă și V2M, adică sisteme de comunicare între automobile și motociclete.connected - bosch V2M

Noul sistem vrea să crească siguranța participanților la trafic, permițând automobilelor să „vorbească” cu motocicletele în trafic, alertând șoferul sau rider-ul de existența celuilalt. Dirk Hoheisel, board member Bosch, spune că „tehnologia ar putea preveni aproape o treime din incidentele cu motocicliști prin crearea unui scut digital pentru cei din urmă”. Compania germană a inițiat proiectul în parteneriat cu Autotalks, Cohda Wireless și Ducati. Sistemul schimbă informații între toate vehiculele de pe o rază de câteva sute de metri despre tipul, viteza, poziția și direcția de mers a lor, iar cu mult înainte ca un șofer să vadă motociclistul sistemul îl poate avertiza că o motocicletă se află în apropiere, sugerând astfel un mod de condus defensiv. El poate inclusiv identifica o posibilă situație de pericol – intrarea în unghi mort, apropierea de o intersecție fără vizibilitate cu viteză mare -, avertizând în mod activ șoferul și rider-ul. Bosch a creat tehnologia pe baza standardului public WLAN ITS G5 și sistemul folosește inclusiv „multi-hopping”, adică vehiculele aflate mai departe sau chiar cele parcate preiau informația și o livrează mai departe, dincolo de raza de acțiune activă a vehiculelor.

Articole similare

“Opel va rămâne la fel de germanic ca și până acum” – Carlos Tavares

Filip Sîrbu

VIDEO: Rimac Nevera a devenit cea mai rapidă mașină electrică de serie după ce a atins o viteză de 412 km/h

Mihai Morcovescu

Cu o doză de nostalgie, spunem „Adio, Buli!”

Leave a Comment