AUTOpro
Stiri

Director general Dacia: În două săptămâni producția uzinei din Mioveni ajunge la 1.200 de vehicule / zi

ACAROM

Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia și al grupului Renault România a declarat astăzi că uzina din Mioveni a produs circa 700 de mașini pe zi de la reluarea producției, iar ieri s-a atins valoarea de 950 vehicule /zi.

Într-o conferință de presă desfășurată online cu șase jurnaliști români, directorul general al Automobile Dacia, cel mai mare producător de mașini din România, a declarat că uzina din Mioveni a produs începând cu 4 mai – când a fost reluată producția – circa 700 de mașini pe zi, iar ieri chiar 950 de mașini pe zi. Este mai puțin decât volumul de 1.400 de vehicule pe care uzina îl producea înainte de jumătatea lui martie, însă oficialul este mulțumit de derularea activității în actualele condiții. Mai mult chiar, el estimează că, în circa două săptămâni, producția să ajungă la 1.200 de vehicule / zi.

Desigur, volumul producției va depinde de piețe de desfacere. Iar majoritatea acestora asigură acum o cerere foarte scăzută. „Producția depinde de piață. Cum noi trimitem majoritatea mașinilor către export, e greu de făcut o estimare privind producția viitoare. E încă devreme pentru așa ceva. Totuși, spre deosebire de Italia, Spania și chiar Franța, Germania merge bine”, a explicat Christophe Dridi.

O altă potențială problemă în calea creșterii producției este capacitatea furnizorilor de a livra componente. „Până acum lucrurile stau bine cu furnizorii, dar îi monitorizăm zilnic. Avem oameni foarte buni pentru asta. Vă pot spune că totți furnizorii noștri au reluat producția. Și este bine de menționat că, așa cum știți, un singur post de lucru la Dacia înseamnă alte zece locuri de muncă la furnizori”, a declarat Dridi.

Conform directorului general al Automobile Dacia și al diviziei din România a grupului Renault, este imposibil de făcut acum prognoze privind evoluția pieței auto sau a producției de mașini. „Unii spun că va fi o criză în «V», alții în «U» sau chiar în «W». Eu sper că lucrurile vor merge spre bine și că oamenii vor cumpăra mașini noi. Vedem clar că în China sau Coreea oamenii preferă să circule cu mașina proprie și nu cu transportul în comun. Asta ar putea duce către o creștere a vânzărilor de mașini, iar Dacia produce mașini accesibile. Deși criza de acum e diferită față de cea din 2008, vă amintiți că atunci vânzările Dacia au crescut la nivel mondial. E drept că existau programe de casare”.

De altfel, în opinia lui Christophe Dridi, piața din România nu a scăzut foarte mult tocmai pentru că programul „Rabla” din 2020 a început în martie. Totuși, el consideră că industria auto are nevoie de ajutor. „Săptămâna trecută m-am văzut cu premierul Ludovic Orban și i-am cerut ajutor pentru a susține reluarea producției și menținerea locurilor de muncă. Pe termen scurt avem nevoie de susținerea afacerii noastre și a angajaților noștri, iar pe termen mediu de infrastructură. Am fost prezent alături de premier și la inaugurarea lucrărilor pentru segmentul V al autostrăzii Sibiu – Pitești, deci lucrurile se mișcă”, a detaliat șeful celui mai mare producător de vehicule din România.

O altă temă pe care o evidențiază actualele condiții economice este integrarea locală a producției pentru a nu depinde de prea mulți furnizori din alte state care ar putea fi obligați să oprească lucrul. Christophe Dridi consideră chiar că „această criză ne arată cât de importantă este integrarea locală. Am reușit să creștem achiziția de piese din România în ultima perioadă și avem proiecte cu furnizori locali pe care încă nu vi le pot spune. Dar e cert că majorarea integrării locale este o poveste fără sfârșit, dar e direcția bună”.

Articole similare

Renault Scenic Vision Concept a câștigat prima ediție a premiului Autobest „The Future is Here”

Mihai Morcovescu

BMW a prezentat noul Seria 1: design actualizat și motorizări mild-hybrid cu până la 170 CP

Mihai Morcovescu

BYD Shark, primul pick-up electrificat din istoria mărcii: 436 CP și 100 km autonomie electrică (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Leave a Comment