AUTOpro
Analiza Green car Inside story Preview Prezentari Test drive Test scurt

Primul drive test cu Tesla Model X în România

După primul test de anduranța cu Model S publicat în România de AUTOpro, o noua premieră este adusă de revista noastră: primul test cu Tesla Model X! Aici aveți primele impresii…(Text: Dan Vardie; Foto: Mircea Popa).

2016-10-29-tesla-x-169

Model X este programul care l-a costat pe Elon Musk, Președintele Tesla, mult mai mult decât și-ar fi dorit. Așa cum o spune chiar unul din inginerii care au lucrat la Tesla cu care AUTOpro a stat de vorbă, Cristina Bălan, „Model X trebuia să fie un Model S cu o altă caroserie, mai înaltă, specific unui SUV. Însă platforma tehnică este identică cu Model S!” Adică avem aceleași motoare și baterie de pe Model S. Însă introducerea ușilor spate de tip „aripă de vulture” aveau să creeze o bătaie de cap care a însemnat încă 82 mil $ cheltuite suplimentar și doi ani de întărziere la livrare. Motivul acestor penalități se rezumă la „balamaua” intermediară a ușilor spate care a generat probleme nu doar de fiabilitate dar și de etanșare la ploaie și zgomot cauzate de vibrațiile inevitabile din caroserie- care merge totuși pe o cale de rulare. Mai mult, primele X-uri au fost livrate cu multă pompă mediatică unor prieteni ai lui Musk, introduși ca fiind primii 6 clienți…

TESTLA MODEL X
TESTLA MODEL X

La fel de adevărat, toate acestea nu au contat pentru fanii Tesla care și-au dorit un X. Așa se face că în primăvara acestui an în Germania la suprapreț, un Model X la mâna a doua – adică cel care o cumpăra o vindea a doua zi la zero km- ajungea și la 250.000 Euro – preț perfect comparabil cu noua Bentley Bentayga. Astăzi lucrurile s-au mai domolit, odată cu accelerarea producției impusă de Musk în vederea trecerii companiei la producția de masă anunțată pentru 2018 odată cu introducerea în fabricație a lui Model 3. Ultimul semestru al acestui an va veni cu o producție mai mare decât întregul an precedent. Iar modelul pe val este X!

TESTLA MODEL X
TESTLA MODEL X

Primul X venit în România este de foarte puțin timp pe plaiurile noastre , astefel încât este greu să avem date foarte precise legate de baterie și autonomie. Până acum știm că la o priză normală de 220 V și 16 A, se încarcă cam 10km pe h de încărcare. Dacă o ții la încărcat –exact ca pe un telefon mobil- o noapte întreagă, a doua zi poți rula fără griji 80 de km. Este încă o dovadă a faptului că un EV se poate încărca pur și simplu de la o priză obișnuită fără nici o problemă.

2016-10-29-tesla-x-363

La capitolul autonomie, putem conta pe un 350-400 km fără nici o problemă. Pentru cineva care conduce normal, acastă autonomie nu este o problemă așa cum am văzut în timpul testelor noastre cu X. Sigur că dacă o ții doar în „Sport” și accelerezi în „Ludicrous” de câte ori ai ocazia –pentru a vedea dacă faci suta în 3,9 sec!- atunci autonomia menționată va scădea remarcabil. Model testat de noi este un P 90 D care are o autonomie omologată de 467 km și o viteză maximă de 250 km/h. Bateria are o garanție de 8 ani iar mașina are o garanție de 4 ani sau 80.000 km.

TESTLA MODEL X
TESTLA MODEL X

Caroseria lui X este aproape de idealul aeridinamic de „lacrimă” realizat de inginerul roman Persu cu aproape un scol în urmă. Producătorul Californian afirmă că X are un Cx=0,24 –absolut fabulus, incredibil de mic!- care este cu 20% mai mic decât oricare concurent SUV din lume!  Avem și un parbriz panoramic, trei rânduri de scaune și o serie de gadget-uri despre care veți citi în exclusivitate în nr viitor din revista AUTOpro…

2016-10-29-tesla-x-340

Însă cel mai mare spectacol îl reprezintă deschiderea „aripilor de vultur”. Așa cum am descoperit la test, este un adevărat show tehnic exceptional. Asta se datorează unei mișcari duble realizate din cele 2 „balamale” acționate electric! Un spectacol care – exact în perioada testului nostru  era sancționat destul de radical de publicația americană Consumer Report. Adică exact aceiași publicație care a acordat lui Tesla Model S cele mai mari note din istoria publicației… Deocamdată atât aici, restul în revista AUTOPro…

2016-10-29-tesla-x-273

Tot în AUTOPro vom povesti despre problemele de încărcare pe care le ai în România, chiar și la puținele stații fast charge… Iar despre prețul mașinii acum vă spunem doar atât. Modelul testat, în standard, pleacă de la 110.740 Euro (fără orice fel de taxe, inclusiv fără TVA)! Indiscutabil este unul din cele mai scumpe SUV-uri din lume, primul SUV electric și de lux pe care îl are planeta!

2016-10-29-tesla-x-246

Nu ratați următorul nr din AUTOPro care vine cu primul drive complet despre noul X realizat în România! 

Articole similare

Opel a confirmat oficial că modelul Corsa va primi o nouă generație în 2027. Viitorul model va fi 100% electric

Mihai Morcovescu

Peugeot 308 R Hybrid Concept – Hothatch la extrem

Volvo EX30: teaser video cu viitorul SUV electric. Debutul este programat pe 7 iunie

Mihai Morcovescu

Leave a Comment