AUTOpro.ro
Stiri

Segmentul SUV domină piața românească în 2020

European SUV

În primele patru luni ale anului 2020 au fost comercializate în România 31.853 de autoturisme, nu mai puțin de 39,6% dintre acestea fiind SUV-uri.

O analiză a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) în baza datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că în luna aprilie a acestui an s-a înregistrat un recul al pieței autoturismelor cu 49,9% până la doar 4.265 de unități. Așa cum LifeNews.ro scria în urmă cu o săptămână, este demn de luat în seamă faptul că scăderea pieței românești a fost mai mică decât cele înregistrate în statele-fanion al Europei precum Germania (-61%) sau Franța (-88,8%), dar mai ales Marea Britanie (-97,3%), Spania (-96,5%) și Italia (-97,55%).

În urma acestor scăderi cauzate, desigur, de pandemie și măsurile de combatere a acesteia, piața românească a autoturismelor a ajuns, în aprilie, să le depășească pe cele din Spania și Italia aflându-se la egalitate cu Marea Britanie. Acest rezultat surprinzător este eferent unei singure luni și, cum altfel, temporar, însă merită luat în seamă în special pentru că este pentru prima dată în istoria statisticilor din domeniul auto când în România sunt vândute mai multe mașini decât în două state din Big 5 al piețelor auto europene.

Revenind la piața noastră, în primele patru luni ale anului au fost comercializate, conform APIA, 31.853 de autoturisme, în scădere cu 27,6% față de primele patru luni din 2019. Și în acest caz reculul este mai mic decât cel din principalele piețe europene. Pe fondul acestui recul se remarcă însă și „acutizarea” unui trend vizibil de ani buni: „SUV-izarea”.

Anul 2020 pare a fi – având în vedere rezultatele de până acum – primul în care sunt comercializate în România mai multe SUV-uri decât compacte (clasa C). Mai exact, APIA notează că segmental SUV are acum o cotă de 39,6% din piață în timp ce clasa compactă, fostul lider absolut, ajunge la doar 33,9% din piață. Pe locul trei se află, ca de obicei, clasa mașinilor de oraș (B) cu 19,2% din piață.

Tot mai multe mașini „verzi”

Tot APIA arată și că, deși după primele patru luni din 2020, piața auto se află în scădere, vânzările de mașini „verzi” (100% electrice, hibride și hibride cu încărcare la priză – plug-in hybrid) înregistrează un volum în creștere totală de 4,6% comparativ anul trecut. De altfel, din acest amalgam de tehnologii de propulsie singurul care înregistrează un ușor recul este cel al hibridelor (-4,2), în timp ce vehiculele plug-in hybrid au o creștere de 70,3% până la 172 de unități, iar electricele una de 27,5% până la 315 unități. Aici au avut un rol – ca și în cazul reculului mai mic al pieței totale de autoturisme – programele Rabla și Rabla Plus.

De altfel oficialii APIA notează că „este de așteptat ca în acest an, achizițiile de autoturisme «verzi» să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare măsură, stimulate de Programul Rabla Plus, care a avut o contribuție importantă la creșterea semnificativă a vânzărilor de autoturisme electrice în perioada derulării primului program multianual 2017-2019 și care, și în acest început de an 2020, are un impact favorabil, odată cu demararea unui nou program multianual pentru perioada 2020 – 2025”.

Nu în ultimul rând trebuie menționat la capitolul tendințe și faptul că, după patru luni din 2020, mașinile cu tracțiune integrală (4×4) reprezintă 24,4% din totalul achizițiilor de autoturisme. Deși vânzările de astfel de vehicule au scăzut cu 16,8% față de anul anterior până la 7.762 de unități, reculul înregistrat este mult mai mic decât scăderea pieței totale.

Articole similare

Designer Dacia: Showcar-ul Dacia Spring nu este mult diferit de modelul de serie

Robert Stan

COMMENT: De ce atâtea schimbări la Renault? Luca știe?

Dan Vardie

Peugeot 208 a cucerit „Car Of The Year” 2020

Autopromag

Leave a Comment