AUTOpro
Stiri Green car

Pilele de combustie pe bază de hidrogen sunt mai eficiente cu până la 60% comparativ cu motorina

hidrogen

Producătorul canadian de pile de combustie pe bază de hidrogen Loop Energy anunță că cel mai nou astfel de sistem de propulsie pe care l-a dezvoltat va fi mai eficient decât un motor diesel în ceea ce privește consumul, calculat la nivelurile actuale de preț.

Reprezentanții companiei cu sediul în Burnaby spun că, pe baza unui cost paneuropean de motorină de 1,91 dolari/litru și 10 dolari/kg de hidrogen, un camion care folosește noul său sistem de pile de combustie pe bază de hidrogen S1200 ar putea parcurge în jur de 180 de kilometri cu aproximativ 100 de dolari. Spre comparație, un camion alimentat cu motorină poate străbate 175 de kilometri.

Pe măsură ce industria auto face tranziția către vehiculele electrice marii producători de camioane precum Daimler Truck și Volvo investesc masiv în celulele cu hidrogen pentru a transporta marfă pe distanțe lungi deoarece bateriile cântăresc prea mult pentru a face camioanele electrice viabile.

Ce beneficii au pilele de combustie pe bază de hidrogen?

hidrogen

Pilele de combustie pe bază de hidrogen folosesc un catalizator care produce energie și căldură pentru a alimenta bateria de mică capacitate ce alimentează camionul.

În plus față de electricitate, pilele de combustie produc apă, căldură și, în funcție de sursa de combustibil, cantități mici de dioxid de azot și alte emisii.

Eficiența energetică a unei pile de combustie se situează în general între 40 % și 60 %. Dacă și căldura este captată și utilizată într-o schemă de co-generare se pot obține randamente energetice de până la 85%.

Pilele de combustie s-au confruntat cu două provocări pentru a fi adoptate la scară largă. Până acum erau mai puțin eficiente comparativ cu motorina, iar infrastructura europeană de alimentare cu hidrogen este, practic, inexistentă.

Ben Nyland, CEO-ul Loop Energy, a declarat recent că noul sistem cu celule de hidrogen abordează în esență prima dintre aceste provocări. „Acest lucru aduce viitorul mai devreme. Produsul oferă costul economic necesar pentru a putea fi adoptat la scară largă”, a precizat oficialul canadian, citat de Reuters.

hidrogen

Experții estimează că în cel mult 10 ani una din cinci mașini electrice va fi propulsată de pile de combustibil, această tehnologie fiind văzută drept o soluție mai bună pentru creșterea autonomiei.

Președintele companiei canadiene a mai menționat că Loop Energy își propune să ofere producătorilor de camioane sistemul său de propulsie pe bază de celule de combustie cu hidrogen.

Principalul motiv este acela că reprezintă o soluție ideală pentru electrificarea vehiculelor comerciale, în special a celor care au nevoie de autonomie ridicată. În același timp, în cazul automobilelor, beneficiile constau în greutatea redusă a sistemului de propulsie și a rezervorului de hidrogen, precum și timpul de încărcare care este mai redus.

Cel mai mare acționar al companiei Loop Energy este producătorul american de motoare Cummins, care deține un pachet de acțiuni de peste 20%.

BMW a început producția pilelor de combustie pe bază pe hidrogen

Constructorul german de automobile de lux BMW a demarat la începutul lunii septembrie producția pilelor de combustie pe bază de hidrogen. Acestea vor fi utilizate pentru modelul iX5 Hydrogen.

Acesta va fi produs într-o serie limitată și va fi utilizat în scopuri demonstrative. Sistemul de propulsie produce o putere totală de 374 CP, iar rezervorul de hidrogen se poate umple 100% în doar 3-4 minute.

La rândul său, gigantul american General Motors propune un sistem inovator pentru încărcarea rapidă a automobilelor cu emisii zero. Producătorul auto din Detroit va produce mai multe generatoare care vor fi alimentate cu pile de combustie pe hidrogen pentru încărcarea rapidă a mașinilor electrice.

Mai mulți parteneri ai companiei de peste Ocean și-au anunțat intenția de a amplasa peste 500 de astfel de generatoare pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.

Articole similare

Producția de mașini din Europa ar putea scădea cu până la 6,8 milioane de unități pe an pe fondul crizei energetice

Mihai Morcovescu

Nissan va lansa 27 de modele electrificate până în 2030, iar 19 dintre acestea vor fi complet electrice (cu video)

Isetta se întoarce… electric și sub numele de Microlino

administrator_autopromag